فروش ۳میلیون تن گندم به ایران

جمعه ۲ تیر – ۱۰:۳۸:۰۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

وزیر مواد غذایی هند خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- وزیر مواد غذایی هند تاکید کرد این کشور در شرایط کنونی امکان صادرات ۳ میلیون تن گندم به ایران را دارد .
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا ، کی وی توماس تصریح کرد اگر ایران درخواستی برای واردات گندم از هند داشته باشد ما می توانیم ۳ میلیون تن گندم در اختیار این کشور قرار دهیم .
بر اساس این گزارش اظهارات این مقام هندی در حالی است که دهلی نو برای کاهش ذخایر گندم خود و کاهش بدهی نفتی به ایران تلاش می کند.
یک هیات ایرانی هفته گذشته امکان خریداری و واردات گندم از هند را بررسی کرده است تا از این راه بخشی از طلب ایران بابت صادرات نفت به هند وصول شود .
 وزیر مواد غذایی هند افزود، این هیات ایرانی نمونه گندم هند را دریافت کرده است و اگر آنها موافقت خود را در خصوص کیفیت گندم هند اعلام کنند ما می توانیم ۳ میلیون تن از این محصول را در اختیار ایران قرار دهیم .
هند دومین مشتری بزرگ نفت ایران به شمار می رود و هر سال بیش از ۱۰ میلیارد دلار نفت از ایران وارد می کند .
با توجه به اعمال تحریمهای غرب بر ضد ایران پرداخت پول نفت صادراتی ایران به هند در دو سال اخیر با چالشهایی روبرو بوده است . گر چه صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی به ایران شامل تحریمهای بین المللی نیست ولی تحریم های اعمال شده بر ضد سیستم بانکی و مالی ایران پرداخت پول این نوع محصولات را با مشکل روبرو کرده است .
توماس افزود،؛ یک هیات کارشناسی از ایران به هند آمدند و یک هیات کارشناسی هند نیز به ایران سفر کردند . ولی ایران نگران آلوده بودن گندم صادراتی هند است .
لازم به یادآوری است که هند دومین تولید کننده بزرگ گندم در جهان به شمار می رود .

 

کدM-ch2531

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۱۱۹۵۴۲۴۸۸۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.