فروش ۴۰ میلیونی ویندوز ۸

۰۸م آذر ،

تنها در طول یک ماه، شرک مایکروسافت ۴۰ میلیون نسخه از ویندوز ۸ را فروخت.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ تنها پس از یک ماه از آغاز فروش ویندوز ۸، مایکروسافت به فروش ۴۰ میلیونی دست یافته است.

ویندوز ۸ با قابلیت های بیشتر و سرعت بالاتر نسبت به نسخه ۷ آن، مقبولیت بسیاری کسب کرده است.

پس از ۳ سال از ورود نسخه ۷ ویندوز، اینک نسخه تازه ویندوز با سیستم عاملی بسیار راحت و سریع با فروش فوق العاده خود رقیب مناسبی برای اپل و گوگل در صنعت اینترنت وتلفن های همراه هوشمند محسوب می گردد.

به نظر می رسد که ویندوز ۸ با فروش ۴۰ میلیونی خود از فروش ویندوز ۷ در همین مدت یعنی ۱۰ هفته پس از آغاز فروش که تنها ۶۰ میلیون نسخه بود، به راحتی پیشی بگیرد.

با وجود استقبال وافر مردم از این سیستم عامل، اما بخش اعظم فروش مایکروسافت مربوط به شرکت های تولید کننده رایانه های شخصی است که محصولات خود را با ویندوز ۸  بازار خواهند کرد و در آینده نزدیک شاهد موج تازهی از رایانه ها هستیم که به جای به روز رسانی نسخه ویندوز خود، از ابتدا با سیستم عامل تازه در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت و از این رو نقش ویندوز ۷ کمرنگ تر از پیش خواهد شد.

گفتنی است، حدود یک درصد از یک و نیم میلیارد رایانه شخصی دنیا هم اکنون مجهز به ویندوز ۸ می باشند، که رقم ۱۵ میلیونی را نشان می دهد.

همچنین تبلت سرفیس که تنها تبلت تولیدی شرکت مایکروسافت بوده و برای رقابت با دیگر تبلت های موجود در بازار طراحی و ساخته شد، از سیستم عامل ویندوز ۸ برخودار است، اگر چه استقبال چندانی از آن نشده است.

مایکروسافت همچنین از فروش ۷۵۰ هزار بازی XBOX خبر داد که در مقایسه با فروش ۹۶۰ هزاری سال پیش در همین مدت، کاهش چشمگیری داشته است./ع ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.