فشار خون در صورت عدم درمان عوارض کشنده‌ای خواهد داشت

وی تصریح کرد: در مصرف غذاهای حجیم، پرچرب و قنددار باید بسیار دقت شود و فشا‌رهای عصبی فردی و خانوادگی نیز باید کاهش یابد.

فارس: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت: فشار خون بیماری شایعی است که در صورت عدم درمان به عوارض کشنده‌ای منجر می‌شود.

لطفعلی پورکاظمی در توضیح این مسئله که چه زمانی می‌گوییم یک فرد، به بیماری فشار خون مبتلا شده است، اظهار داشت: هر گاه به طور مزمن، فشار خون فردی از ۱۴ روی ۹ بیشتر باشد می‌گوییم وی به بیماری فشار خون مبتلا شده است.

وی افزود: باید افزون بر اینکه به طور مستمر در یک نمودار، فشار خون فرد را اندازه گیری کرد، سایر معاینات قلبی عروقی و غیره را نیز تحت نظر پزشک باید انجام شود.

پورکاظمی ادامه داد: در افرادی که دارای فشار خون بالا هستند رعایت رژیم غذایی، نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند و مصرف نمک در غذاهای روزمره باید محدود شده و گاهی نیز باید حذف شود.

وی تصریح کرد: در مصرف غذاهای حجیم، پرچرب و قنددار باید بسیار دقت شود و فشا‌رهای عصبی فردی و خانوادگی نیز باید کاهش یابد.

پورکاظمی گفت: افرادی که دارای فشار خون بالا هستند استعداد ابتلا به سایر بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز دارند و فشار خون بالا، معمولاً همراه با افزایش چربی یا قند خون نیز هست و باید رعایت شود تا مبتلایان به چاقی و سفت و سخت شدن عروق؛ در نهایت باعث سکته قلبی و مغزی نشود.

وی اظهار داشت: مصرف سیگار و آلودگی‌‌های محیطی و فقدان انجام ورزش‌های مناسب روزمره قادرند به پیشرفت بیماری کمک و از بهبودی آن جلوگیری کنند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.