فضای مجلس برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم مثبت نیست

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۶۹۴۰۲

فضای مجلس برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم مثبت نیست

احمد بخشایش در گفتگو با ایمنا:

فضای مجلس برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم مثبت نیست

چرا روحانی گزینه های بحث برانگیز را معرفی می کند؟

خبرگزاری ایمنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جو کنونی مجلس برای جلسه رای اعتماد فردا (۲۷ آبان ماه) چندان مثبت نیست و من گمان نمی کنم که وزیر پیشنهادی بتواند اعتماد نمایندگان را به دست آورد.

دوشنبه ۲۶ آبان – ۱۲:۵۴

تنها یک روز مانده به معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس شورای اسلامی گمانه زنی ها در ارتباط با رای اعتماد نمایندگان به فخرالدین احمدی دانش آشتیانی بالا گرفته است. در این میان و با نزدیک شدن روز رای اعتماد، دو معاون وزارت علوم میلی منفرد و همدانیان از سمت خود استعفا کردند که البته از سوی محمد علی نجفی سرپرست فعلی وزارت علوم پذیرفته نشد.
احمد بخشایش نماینده مردم اردستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط به ایمنا گفت: جو کنونی مجلس برای جلسه رای اعتماد فردا (۲۷ آبان ماه) چندان مثبت نیست و من گمان نمی کنم که وزیر پیشنهادی بتواند اعتماد نمایندگان را به دست آورد.
وی افزود: تعامل دولت و مجلس بالاست و این را می توان از تصویب اکثر لوایح دولت توسط مجلس مشاهده کرد. اما در ارتباط با گزینه های پیشنهادی وزارت علوم، این رابطه با چالش هایی مواجه است.
بخشایش تصریح کرد: گزینه های مطرح شده همه از یک طیف فکری خاص هستند که حساسیت نمایندگان را بر می انگیزاند و نمی توانند به آنها رای اعتماد بدهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: ما معتقدیم که شاخص اعتدال و فراجناحی عمل کردن از مهمترین ویژگی های وزیر علوم است و از دولت تدبیر و امید که با شعار اعتدالگرایی بر سر کار آمده است نیز همین انتظار می رود.
نماینده مردم اردستان خاطرنشان کرد: من متعجبم آقای روحانی که شرایط را به خوبی می داند چرا گزینه های بحث برانگیز را به مجلس معرفی می کند؟ مجلس از حق خود برای رای به وزرا استفاده می کند و نمی توان این حق را از نمایندگان مجلس گرفت.
وی در ادامه به انتقادات روزهای اخیر به نمایندگان مجلس مبنی بر کرسی های خالی مجلس در صحن علنی اشاره کرد و گفت: اینکه در چند روز گذشته مرتباً تعداد کرسی های خالی مجلس در رسانه ها عنوان می شود، حرفه ای نیست. ممکن است در ساعات اولیه عده ای از نمایندگان تاخیر داشته باشند اما اینکه تا پایان جلسه تعداد غایبین بالای صد نفر باشد صحیح نیست و نباید نمایندگان را تضعیف کرد.
بخشایش عنوان کرد: ممکن است نمایندگان به ماموریت کاری بروند یا بنا بر ضرورتی به حوزه های انتخابی خود سفر کنند. مجلس قوانین سختگیرانه ای در مورد حضور نمایندگان دارد و مردم مطمئن باشند که با نمایندگان خاطی و کسانی که غیبت های غیر موجه دارند برخورد خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.