فعالان حقوق بشر:{خ}رویکرد میانمار در اصلاحات صادقانه نیست

فعالان حقوق بشر اعلام کردند، آزادی محدود زندانیان سیاسی در میانمار نشان می‌دهد دولت این کشور در اعمال اصلاحات دموکراتیک رویکردی غیرصادقانه اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فعالان حقوق بشر می‌گویند، دولت میانمار به دنبال آن است تا از صدها زندانی سیاسی در این کشور برای گرفتن تضمین‌های بیشتر از کشورهای غربی استفاده کند.

آخرین آمارها حاکی از آن است که صدها تن از شهروندان میانمار به خاطر اتهام‌های سیاسی در زندان به سر می‌برند.

نیان تون، یکی از زندانیان سابق میانمار می‌گوید: من خرسند نیستم زیرا تعداد بسیاری هنوز در زندان‌ها به سر می‌برند. دولت باید تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کند.

حزب آنگ سان سوچی، چهره‌ی دموکراسی‌خواه میانمار اعلام کرد: از میان ۵۱۴ زندانی سیاسی که شامل عفو شده‌اند، تا کنون تنها تعدادی آزاد شده‌اند.

«بو کی»، یکی از مقام‌های عالی‌رتبه‌ی انجمن زندانیان سیاسی میانمار اظهار کرد: اگر تین سین، رییس‌جمهوری میانمار در خواسته‌اش برای اصلاحات و سازشگری در کشور صادق می‌بود، دولت وی تمامی زندانیان سیاسی را بی‌هیچ قید و شرطی آزاد می‌کرد.

آمریکا و سایر کشورها در پی اصلاحات سیاسی در میانمار، از جمله آزادی احزاب مخالف برای شرکت در انتخابات پارلمانی، از شدت تحریم‌ها علیه این کشور کاسته و ممنوعیت سفر مقام‌های ارشد این کشور به آمریکا را لغو کرده‌اند. آنگ سان سوچی سایر کشورها را به کاهش شدت تحریم‌ها علیه میانمار ترغیب کرده تا مقامات این کشور بتوانند فرآیند انتقال قدرت دموکراتیک را به سرانجام برسانند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.