فعالان ضدجنگ در مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس تجمع کردند

به گزارش ایرنا، در این تجمع که به دعوت ائتلاف بزرگ ضدجنگ انگلیس برگزار شد، تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی سیاست های مداخله جویانه دولت انگلیس و دیگر کشورهای غربی در سوریه را محکوم کردند.

آنان شعاد می دادند: ما خواهان جنگ دیگری در خاورمیانه نیستیم، دست از سر سوریه بردارید، ما مخالف دخالت غرب در سوریه هستیم و …

علاوه بر فعالان مدنی انگلیس، تعدادی از سوری های مقیم لندن نیز در این تجمع حضور داشتند.

در جریان این تجمع نامه ای که به امضای جمعی از اعضای ائتلاف ضدجنگ انگلیس و فعالان حامی صلح رسیده بود، تحویل دفتر دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس شد.

امضاء کنندگان این نامه ضمن محکوم کردن خشونت های جاری در سوریه، از نخست وزیر انگلیس خواسته اند که سیاست مداخله نظامی در سوریه را تعقیب نکند.

‘جان ریس’ معاون ‘ائتلاف جنگ را متوقف کنید’ درباره خطر مداخله نظامی غرب در سوریه گفت: تجربه سال های گذشته ثابت کرده است که مداخله خارجی فقط اوضاع را بدتر می کند و باعث می شود افراد بی گناه بیشتری کشته شوند.

وی افزود: مداخله نظامی غرب در عراق، افغانستان و لیبی نشان داد که این گونه اقدامات کمکی به مردم نمی کند و از سوی دیگر وضعیت سوریه با همه این کشورها متفاوت است و هرگونه مداخله نظامی می تواند به بحران بزرگتری در منطقه منجر شود.

وی تاکید کرد: مخالفت ما با مداخله نظامی غرب در سوریه به معنای حمایت از دولت آن کشور نیست، بلکه ما معتقدیم غرب برای اهداف خاص خود به دنبال حمله به سوریه است و به همین دلیل با آن مخالفیم.

آقای ‘ریس’ اظهارداشت: آمریکا و انگلیس به دلیل ناکامی در تصویب قطعنامه های مورد نظر خود در شورای امنیت سازمان ملل، تلاش می کنند تا این شورا را دور بزنند و به هر نحو ممکن برای تغییر رژیم در سوریه مداخله کنند.

وی گفت: فعلا مخالفت روسیه و چین مانع عمده بر سر راه مداخله غرب در سوریه است ولی برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و ترکیه آماده شرکت در حمله نظامی به سوریه هستند.

وی افزود: ما وظیفه داریم افکار عمومی کشورهای غربی را در قبال سیاست های جنگ طلبانه ناتو و غرب آگاه کنیم و مانع از بروز فاجعه دیگری در منطقه خاورمیانه شویم.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۸۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.