فعالیت درسی مدارس پنجشنبه ها اجباری نیست

جام جم آنلاین: معاون آموزش متوسطه آموزش پرورش گفت: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش فعالیت درسی دانش آموزان از شنبه تا چهارشنبه الزامی است، در حالی که پنجشنبه‌ها اجباری برای حضور دانش آموزان در نیست.

به گزارش روز چهار شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، ابراهیم سحرخیز در ارتباط با تعطیلی پنجشنبه‌ها اظهار داشت: براساس قانون شورای عالی آموزش و پرورش روزهای پنجشنبه در هر سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برای فوق برنامه‌ها در نظر گرفته شده و با صلاحدید مدیران مدرسه است.

وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش فعالیت درسی دانش آموزان از شنبه تا چهارشنبه الزامی است، این در حالی که پنجشنبه‌ها اجباری برای حضور دانش آموزان نیست.

سحرخیز تصریح کرد: مدارس با اختیار دانش آموزان و اولیا، در روزهای پنجشنبه می‌توانند فعالیت‌ها و برنامه‌های تفریحی، گردشی و ورزشی داشته باشند و لذا باید تمامی این برنامه‌ها با سلایق و علایق دانش آموزان صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تاکید و توصیه ما به مدیران مدارس این است که این طرح را به اجرا در بیاورند و این فعالیت‌ها را در روزهای پنجشنبه برای دانش آموزان داشته باشند.

سحرخیز گفت: مدیران مدارس باید آنچه را که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش بوده را اجرا کنند؛ بنابراین مصوبه، پنج روز اول هفته برای دانش آموزان الزامی است، این در حالی که اجرای برنامه‌های غیر درسی و غیر رسمی در روزهای پنجشنبه است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.