فعالیت های فضایی روسیه و ایرلند افزایش می یابد

تهران/واحد مرکزی خبر/علمی /۰۴/۰۲
همکاریهای فضایی روسیه و ایرلند افزایش می یابد.
مقامات آژانس فضایی روسیه)روسکاموس( و مرکز ملی فضایی ایرلند در باره همکاری های دوجانبه در زمینه اکتشافات فضایی یادداشت تفاهم امضا کردند.
روسیه و ایرلند، به موجب این تفاهم تلاش می کنند همکاری های دوجانبه مربوط به اکتشافات فضایی در چارچوب معاهده فضایی هزار و نهصدو شصت و هفت و دیگر معاهدات بین المللی مربوط به اکتشافات فضایی صلح آمیز را گسترش دهند.مقامات فضایی دو کشور همچنین بر اصول و شرایط همکاری های ایرلند و روسیه در زمینه فعالیتهای علمی فضایی ، فضانوردی ماهواره ای و همچنین مشاهدات مناطق دور افتاده زمینی تاکید کردند.
به گزارش پایگاه اینترنتی ریانوستی، ایرلند در دسامبر هزار و نهصدو هشتاد یازدهمین عضو آژانس فضایی اروپا شد.این کشور همچنین در سال کنونی میلادی پانزده میلیون و ششصد هزار یورو به صندوق آژانس فضایی اروپا کمک کرد.اخیرا، بسیاری از شرکتهای مشابه ایرلندی بمنظور فعالیت در زمینه فن آوری اختراعات در برنامه فضایی اروپا فعال شده اند.
افزون برآن، روسیه و ایرلند، در نوامبر دوهزار و یازده، در هشتمین کمیسیون مشترک اقتصادی دوکشور در مسکو قراردادی در زمینه فعالیتهای فضایی و برنامه های فیزیک محور منعقد کردند.
۱۳۹/۱۷۳

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.