فعالیت غیر قانونی دو شرکت بیمه ای

   
به گزارش  روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ‘مسعود هاشمی طباطبایی’ افزود: بر اساس ماده ۶۶ قانون تاسیس بیمه مرکزی، غیر از موسسات بیمه، نمایندگان و دلالان رسمی بیمه، هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق فروش بیمه نامه را ندارد.

وی افزود: مردم می توانند با مراجعه به نمایندگی های رسمی شرکت های معتبر، بیمه نامه های مورد نظر خود را در کمال امنیت و آرامش خاطر خریداری کنند تا نسبت به اصالت بیمه نامه و نوع و سقف پوشش بیمه ای خود مطمئن شوند.

طباطبایی خاطر نشان کرد: مبلغ پرداختی باید با آنچه که در بیمه نامه به ثبت رسیده، همخوانی داشته باشد وگرنه قطعا تخلفی صورت گرفته است.

وی از شهروندان درخواست کرد به واسطه هایی که در قالب فروشندگان بیمه نامه فعالیت دارند، اعتماد نکنند و به طور مستقیم به دفاتر مجاز بیمه ای که تابلوی مشخص و مهر معتبر دارند، مراجعه کنند.

وی در خصوص فعالیت شرکت های مهرگان تاکسی الوند و امداد خودرو آفتاب شهر تصریح کرد: هیچگونه سابقه ای از اخذ پروانه نمایندگی یا دلالی توسط این شرکت ها در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موجود نیست و فعالیت های بیمه ای شرکت های یاد شده غیرقانونی است و ما با این تخلف به طور جدی برخورد می کنیم.

گفتنی است در تبصره ماده ۶۶ قانون تاسیس بیمه مرکزی تصریح شده که با متخلفانی که در امور بیمه ای دخالت کنند طبق ماده ۲۳۸ قانون مجازات عمومی برخورد خواهد شد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.