فعالیت های فرهنگی مهم ترین هدف جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر است

‘حسین اسماعیلی’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر، به عنوان یک تشکل فرهنگی، برای نخستین بار در عرصه های فرهنگی و اجتماعی وارد شده است.

وی با بیان اینکه این انجمن در زمان حاضر یک هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد، افزود: این تشکل فرهنگی بدور از فضا و فعالیت های سیاسی، برنامه های خود را در جذب فرزندان شاهد و ایثارگر صورت می دهد.

وی گفت: جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر، با نگاهی نو و تازه و با حضور نسل جوان جامعه که از فرزندان شاهد و ایثارگر هستند، در عرصه های اجتماعی و فرهنگی، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی، ترویج فرهنگ ایثار، توانمند سازی و حمایت از طرح ها و ایده های جوان نواندیش را از مهم ترین فعالیت های جمعیت فرزندان شاهد و ایثار کشور عنوان کرد و افزود: ما تلاش می کنیم تا با دیدگاه های جدید در تصمیم سازی و ارایه پیشنهادات فرهنگی حضور بسیار پررنگ داشته باشیم.

اسماعیلی با بیان اینکه اساس و بنیان جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر را فرزندان شاهد و ایثارگر تشکیل می دهند، گفت: این نهاد فرهنگی، آماده استقبال و پذیرش از تمامی جوانان علاقه مند به شرکت در کارهای فرهنگی، البته با ایده های خلاقانه و تازه در بخش های مختلف فرهنگی است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی، تمام راهبردها و برنامه های این نهاد از سوی فرزندان شهدا و جانبازان پیش می رود، و آحاد مردم جامعه نیز از نتایج این گونه فعالیت ها، آگاه و با خبر خواهند شد.

وی گفت: هم اکنون، فرزندان شهدا، رزمندگان، بسیجیان در این جمیعت مشغول فعالیت هستند و اختراعات و ابداعات خود را در سطح کشور ارایه کرده اند.

اسماعیلی در باره ساختار جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نیز گفت: کار گروه های مختلفی در زیر مجموعه این نهاد فرهنگی حضور دارند که با هدف های تعیین شده، فعالیت می کنند.

اسماعیلی، باشگاه حیاباوران در حوزه عفاف و حجاب، قرارگاه سایبری امام خمینی(ره)، بخش افکارسنجی و ارزیابی و مرکز تولیدات رسانه ای را از مهم ترین بخش های زیرمجموعه جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر بیان کرد.

دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر، گفت: این مرکز، همچنین برنامه های مختلفی را در معاونت فرهنگی و بخش طرح ها و ایده های دریافتی، در دست اقدام دارد.

وی افزود: به عنوان مثال، فرزند شهید و یا هر فردی که کتاب نوشته است، ما او را در زمینه چاپ، توزیع در بازار و حتی کسب درآمد، همراهی و کمک می کنیم.

وی تاکید کرد: ما تلاش می کنیم تا همه طرح ها و ایده های بکر جوانان در کشور نهادینه شود.

اسماعیلی در باره جذب افراد نخبه در درون جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نیز گفت: جذب نخبگان علوم انسانی در اولویت این جمعیت قرار دارد.

اجتمام**۹۱۳۴ **۱۴۱۰**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۵۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.