فعالیت های قرآنی ایران در دنیا بی بدیل است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،’سید محمد حسینی ‘ عصر سه شنبه در آیین رونمایی از ‘پایگاه قرآنی کتاب مبین’ ، راه اندازی این پایگاه را کار ارزشمندی عنوان کرد که کاربران در فضای مجازی در این پایگاه قرائت و صوت قاریان مختلف را که بارگذاری شده بر حسب ذوق و سلیقه افراد از آن بهره‌برداری خواهند کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بخش کودک و نوجوان این پایگاه جامع قرآن که در فاز دوم تکمیل خواهد شد، می‌تواند فرهنگ انس با قرآن را از دوران کودکی در فرزندان‌ نهادینه کند و تأثیرات خود را در این قشر بگذارد.

حسینی با اشاره به استفاده از رسم‌الخط نی ریزی در پایگاه جامع قرآن کریم ‘کتاب مبین’ گفت: این رسم‌الخط ، بسیار زیبا و جذاب است و حتی سال گذشته در شهرستان نی ریز، یادبودی برای استاد نی ریزی که بیش از ۱۰۰ قرآن را نوشته‌اند، برگزار کردیم.

حسینی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های کارهای نرم‌افزاری و کار در فضای مجازی این است که می‌توان آن را به روز کرد که این ویژگی نشان از پویایی این فضا داشته و مخاطبان می‌توانند از جدیدترین اطلاعات روز مطلع و بهره مند شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: بهترین راه شناخت قرآن، زبان خود این کتاب آسمانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هر آیه از قرآن که با حروف مقطعه آغاز می‌شود، در ادامه آن قرآن توصیف می‌شود.

حسینی اظهار داشت:قرآن منبع مبارکی است که منشأ آن خداوند است و در ماه مبارک رمضان در شب قدر بر پیامبر (ص) نازل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به تشکیل معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: با تشکیل این معاونت تلاش‌ خواهیم کرد تا فعالیت‌های قرآنی را در همه بخش‌ها به ویژه فضای مجازی سامان بخشیم و حمایت‌های ویژه‌ای از آن‌ها داشته باشیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه همه محصولات قرآنی مانند نرم‌افزار ،کتب قرآنی،محصولات هنری قرآنی و… در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه به برگزاری جشنواره های مختلف قرآنی در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به جشنواره‌های قرآنی همچون جشنواره امام رضا(ع) توجه ویژه‌ای شده و همچنین قصه‌ها و داستان‌های قرآنی مدنظر است که به شیوه‌های مناسب به گروه‌های مختلف جامعه انتقال خواهیم داد.

مراسم رونمایی پایگاه قرآنی کتاب مبین در سالن اجتماعات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

فراهنگ **۱۳۵۵**۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۸۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.