فعالیت پایانه مسافری دریایی انزلی آغاز شد

۱فروردین ۱۳،

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان عصر روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت : برای ساخت این پایانه و اسکله تفریحی، ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است .

ˈ فرهاد منتصر کوهساری ˈ اظهار کرد: این پایانه ظرفیت جابجایی بالغ بر یک هزار مسافر در روز را دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای تعطیلات تاکنون، ۸۳ هزار نفر با کشتی میرزا کوچک و قایق های تفریحی در دریا و تالاب انزلی گردش کرده اند .

کوهساری خاطرنشان کرد : روزانه پنج کشتی مسافربری به راحتی می توانند در این اسکله پهلو گرفته و مسافر پیاده و سوار کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر سفرهای داخلی بین بنادر، ایجاد خط مسافربری به تمامی بنادر خارجی دریای خزر (باکو، استراخان ، اکتائو) و حتی از طریق مسیرهای رودخانه های ولگا و دن مسافرت به شهرهای مهم دیگر مانند ولگاگراد، مسکو و حتی دریای سیاه نیز امکان پذیر خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به تامین زیر ساخت های اصلی گردشگری دریایی توسط سازمان بنادر افزود: برای خرید کشتی توسط بخش خصوصی نیز از محل وجوه اداره شده این سازمان، تسهیلات بدون سود در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در زمان حاضر، فقط کشتی میرزا کوچک خان مشغول ارائه خدمات مسافربری و گردشگری در محدوده آب های ساحلی و لنگرگاه بندرانزلی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در خاتمه اضافه کرد: پایانه مسافری دریایی بندرانزلی به صورت بین المللی خواهد بود و برای رفاه حال مسافران و به منظور تسهیل در انجام امور گمرکی، سالن قرنطینه و ترانزیت در مجاورت اسکله یک احداث شده است.

بندرانزلی بزرگترین و فعال ترین بندر واقع در شمال کشور دارای ۱۰ پست اسکله باری و یک پست اسکله تفریحی است.ک/۳

۶۲۰/۶۹۵

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.