فعال‌سازی واحدهای صنعتی و تجاری در گرو ثبات قوانین و برنامه‌ها

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

فعال‌سازی واحدهای صنعتی و تجاری که در برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد توجه واقع شده با ثبات قوانین و برنامه‌ها و حمایت دولت عملی است.

 محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: ثبات قوانین و مدیریت در بخش اجرایی کشور عامل موثر بر فعال‌سازی واحدهای صنعتی و تجاری به شمار می‌آید و عدم ثابت قوانین سبب افزایش ریسک در فعالیت‌های اقتصادی است و تصمیم‌گیری و مدیریت در حوزه اقتصادی را با مشکل روبرو می‌کند.  
 
وی افزود: تصمیم نامناسب در حیطه فعالیت‌های صنعتی و تجاری عامل ایجاد رکود و کاهش فعالیت‌ها محسوب می‌شود.
 
این نماینده مجلس در ادامه گفت: هنگامی که تولیدکننده با یک نرخ ارز برنامه‌ریزی می‌کند و دست به تولید می‌زند و در مدت کوتاهی نرخ ارز تغییر پیدا می‌کند تولیدکننده دچار ضرر و زیان می‌شود.
 
وی افزود: تغییر یکباره و دو برابر شدن قیمت ارز مانع تصمیم‌گیری جدید و سریع است و نوعی شوک در عرصه صنعتی و تجاری به شمار می‌آید.  
 
 
حسن‌نژاد تصریح کرد: مشخص بودن و ثبات نرخ سود بانکی زمینه برنامه‌ریزی و فعالیت واحدهای صنعتی است.  
 
این نماینده مجلس درادامه افزود: ثبات در قوانین صادرات از راه‌های حمایت تولید است و گاهی صادرات محصولات آزاد و روزی، جلوی صادرات گرفته می‌شود.  
 
وی ادامه داد: دولت جدید باشناخت مشکلات و تثبیت قوانین توانایی فعال‌سازی واحدهای تجاری و صنعتی را دارد.  
 
وی در پایان به یکی ازمشکلات تولید‌کنندگان اشاره کرد و گفت: مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش مانع فعالیت‌های تولیدی است و بهبود وضعیت تولید و تجارت با حمایت دولت از این واحدها عملی می‌شود.  
انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.