فقر سکوهای لیگ برتر ما را به یاد رکورد گلاسکورنجرز می اندازد

۱۹م آذر ،

نیم فصل اول لیگ برتر، تماشاگران بسیاری را به سکوها نکشاند، این فقر سکوها ما را به یاد رکورد حضور تماشاگران در لیگ دسته چندمی فوتبال اسکاتلند می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، فقر حضور تماشاگران در مسابقات لیگ برتر دوازدهمین دوره یکی از اتفاقات تلخ بود. البته بیشتر هواداران مربوط به تیم‌های بزرگی می‌شدند که تماشاگرانش انتظار ارائه بازی هایی به مراتب بهتر از آن ها را داشتند. به هر حال عدم نتیجه گیری یکی از مهمترین عوامل پراکندگی تماشاگران از سکوها می‌باشند. البته مواردی مثل گران شدن بلیت ورزشگاهها نیز از دیگر مواردی است که به فقر تماشاگران در سکوها کمک می‌کند.

همه این موارد در حالی است که چند ماه قبل در هفته اول فصل تازه لیگ دسته پایین‌تر اسکاتلند، رکورد حضور تماشاگر در تاریخ یک تیم دسته چندمی شکسته شد.

در دیدار تیم گلاسکورنجرز اسکاتلند مقابل تیم استیرلینگ که با برد ۵ بر یک این تیم همراه بود،‌حدود ۵۰ هزار تماشاگر برای حمایت تیم دسته چندمی خود به ورزشگاه کشانده بود.

حضور کم هواداران گاهی با همین محدود بودنش جنبه های منفی خود را حفظ می کند همین تعداد کم هواداران نیز با دیدن نمایش ضعیف مهره های تیم خود آغاز به سر دادن شعارهایی بر ضد سرمربی و بازیکنان تیم خود می کنند شعارهایی که آرامش روحی- روانی مجموعه تیم را بر هم می‌زند و به شدت بازدهی تیم را کاهش می‌دهد.

*راهکارهای جذب تماشاگر ]

به هر حال تیم های فوتبال خودشان به خوبی می‌دانند که هواداران تا چه اندازه می‌توانند در موفقیت آن‌ها اثر گذار باشند. همین قضیه میزبانی در مسابقات فوتبال از جمله فاکتورهایی است که از عوامل برتری یک تیم نسبت به حریف محسوب می‌شود.

به همین خاطر باشگاههای فوتبال و مدیریت آن‌ها باید به دنبال راهکارهایی باشند تا بتوانند تماشاگران را بیش از پیش به ورزشگاهها بکشانند. مهمترین اهرم جاذبه هواداران عملکرد تیم می‌باشد. وقتی تماشاگران شاهد دیدارهای موفق تیم های خود باشند، شاهد تلاش مهره های خودی برای به ثمر رساندن گل و شاهد دویدن ها و تکنیک ها و تاکتیک ها، بدون شک آن‌ها نیز ترغیب می‌شوند تا بیش از پیش در ورزشگاه حضور پیدا کنند.

وقتی تیمی بی انگیزه بازی کند و خبری از تاکتیک سرمربی در آن نباشد طبیعی است که هواداران نیز تصمیم بگیرند سکوها را خالی بگذارند. البته در بعضی از موارد هواداران نیز صبوری لازم را به خرج نمی‌دهند و بسیار زود شعار سر می‌دهند. همه باشگاه‌ها به دنبال هوادارانی می باشند که چتر حمایتی خود را مخصوصا در شرایط بحرانی از روی تیم برندارند. البته تماشاگران نیز حق دارند راه رفتن بازیکنان را روی زمین قبول نکنند.

مسائلی از قبیل گران بودن بلیت هم اگر چه یکی از فاکتورهای کاهش شعار تماشاگران در سکوها می‌شود ولی به اندازه مورد اولی اهمیت ندارد. تماشاگران زیبایی های یک فوتبال ناب می باشند و بدون شک فوتبال بدون حضور این یارهای دوازدهم لطفی ندارد./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.