فقر و بیکاری سبب گرایش به مواد مخدر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی در دیدار سردار مجتبایی فرمانده جدید انتظامی استان قم با وی، اظهار داشت: همه کار‌ها نزد خداوند آسان است، بنابراین ما با هر مشکلی که روبرو می‌شویم باید بدانیم ممکن است برای ما مشکل باشد ولی پیش خداوند آسان است.

این استاد برجسته حوزه علمیه افزود: با این بینش توحیدی هر کاری می‌شود انجام داد و این اختصاص به مسائل قانون گذاری، ‌دستگاه‌های اجرایی، دولت یا حوزه و دانشگاه ندارد.

وی دامه داد: هر کسی با علم بخواهد کاری انجام دهد و بگوید کار مشکل است این کار به سر انجام نمی‌رسد.

آیت الله جوادی آملی اظهارداشت: کارهای قانون گذاری، سیاسی، نظامی، انتظامی و…. بخشی از مقدمات کار است که برای ماست ولی بخش اساسی کار فیض الهی است، یک اصل این است که اگر کاری برما مشکل است، نسبت به ذات اقدس الهی مشکل نیست.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به دو اصل دیگر پرداخت و افزود:‌ یک اصل تخصص و دیگری تعهد است که همیشه این دو بحث مطرح بوده و در قرآن کریم نیز هر دو بحث عنوان شده است.

این مرجع تقلید شیعیان عنوان داشت: ‌هر کسی در کار خودش باید متخصص باشد و تعهد به تقوا و پاکی و طهارت داشته باشد که اینها مشترک بین همه مسئولیت‌هاست، تخصص‌ها فرق می‌کند، یکی در کار نظامی، یکی در کار قانون گذاری و یکی در امور اقتصادی تخصص دارد، ولی تعهد و دیانت مشترک است.

وی اظهار داشت: اگر خدای ناکرده در کار تعهد نباشد آن وقت این تخصص هر چه بیشتر باشد جنایت بیشتر است.

آیت الله جوادی افزود: تعهد معنایش این است که هر کاری که انسان می‌کند بسم‌الله بگوید یعنی هر کاری که انجام می‌دهد بسم‌الله بگوید تا ثواب ببرد ولی در کار‌های حرام و مکروه که نمی‌شود بسم‌الله گفت.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد و مواد مخدر مشکلی است که همه ما ازآن رنج می‌بریم، البته در عرصه مبارزه با مواد مخدر به لطف الهی، بدون تردید روی کره زمین مکانی بهتر از ایران نیست.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه اگر اشتغال باشد، کار باشد خیلی‌ها به سمت مواد مخدر نمی‌روند، ادامه داد: سن بالای ناشی از نبود ازدواج و فشار مالی ناشی از فقر سبب گرایش به مواد مخدر می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی در پایان اظهار امیدواری کرد به برکت خون شهدا اقتصاد اشتغال سر و سامان بگیرد و در کنار آن با انجام کارهای فرهنگی‌، معضل شوم مواد مخدر در جامعه از بین برود.

گفتنی است در ابتدای این دیدار سردار مجتبایی فرمانده جدید انتظامی استان، گزارشی از عملکرد این فرماندهی پیرامون مأموریت‌های مختلف پلیس ارائه کرد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.