فقط ۸.۸ درصد تونسی‌ها در انتخابات پارلمانی مشارکت کردند

کمیته عالی انتخابات تونس درصد مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی تونس را تنها ۸.۸ درصد اعلام کرد.

فقط ۸.۸ درصد تونسی‌ها در انتخابات پارلمانی مشارکت کردند

به گزارش ممتاز نیوز، کمیته مستقل انتخابات تونس اعلام کرد که میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی که از صبح روز شنبه آغاز و تا ساعت شش عصر به وقت محلی ادامه داشت، ۸.۸ درصد است. کمیته مزبور تأکید کرد که نتایج اولیه پس از تایید همه گزارش‌های دریافتی از شعب اخذ رأی اعلام خواهد شد.

طبق این گزارش، نتایج اولیه انتخابات ۱۸ تا ۲۰ ماه جاری میلادی اعلام می‌شود اما نتایج نهایی ۱۹ ژانویه و پس از تصمیم‌گیری درباره شکایات اعلام خواهد شد.

فاروق بوعسکر، رئیس کمیته عالی مستقل انتخابات تونس، روز جمعه اعلام کرد، ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تونسی واجد شرایط در داخل تونس، روز شنبه برای انتخاب ۱۵۱ نماینده از مجموع ۱۶۱ نماینده پای صندوق‌های رای می‌روند.

انتخابات پارلمانی زودهنگام تونس روز شنبه در سایه تحریم گسترده ۱۳ حزب مخالف برگزاری این انتخابات از جمله جنبش النهضه، قلب تونس، ائتلاف کرامت و آفاق تونس برگزار شد.

اواسط ماه سپتامبر، رئیس‌جمهوری تونس فرمان اصلاح قانون انتخابات سال ۲۰۲۴ را صادر کرد. در قانون انتخابات جدید تعداد کل کرسی‌های پارلمان از مجموع ۲۱۷ کرسی به ۱۶۱ کرسی کاهش یافته است که از این تعداد ۱۵۱ کرسی داخلی و ۱۰ کرسی مربوط به حوزه‌های انتخابیه خارج از کشور است.

قیس سعید ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۴ اقدامات فوق‌العاده‌ای را اتخاذ کرد که از جمله آن انحلال شورای قضایی و پارلمان و تدوین قانون اساسی جدید بود. این اقدامات با انتقادات زیادی از سوی طرف‌های داخلی و خارجی مواجه شد. تونسی‌ها این اقدامات قیس سعید را «کودتا» می‌دانند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.