فلاح: پیروزی مقابل آمریکا بار فنی نداشت

۳۰اردیبهشت،

  اکبر فلاح دربارهٔ حضور تیم ملی کشتی آزاد ایران در آمریکا گفت: پیش از هر چیزی از این پیروزی به عنوان یک ایرانی احساس خوشحالی می‌کنم، اما ما هم می‌توانستیم به جای بردن این همه همراه، چند کشتی‌گیر جوان را در ترکیب تیم قرار دهیم.

به گزاشر فارس، وی ادامه داد: با تیمی قدرتمند متشکل از تمام ستاره‌های کشتی ایران به آمریکا رفتیم، اما آمریکایی‌ها با زیرکی تیمی گمنام و کم‌تجربه را مقابل ما به میدان فرستادند. بدون شک این مسابقه بیش از هر چیزی به نفع آمریکایی‌ها بود تا کشتی‌گیران کم‌تجربه خود را مقابل بهترین‌های ما محک بزنند.

دارنده مدال طلای جهان تصریح کرد: مطمئن باشید این کشتی‌گیران سال‌های آینده برای ما مشکل‌ساز خواهند شد و حریفان درجه یک ما خواهند بود. هیچکدام از مدال‌آوران آمریکا در المپیک لندن در این دیدار به میدان نرفتند و همین موضوع مهر تأییدی بر این صحبت‌هاست؛ برد اصلی برای آنها بود.

فلاح با بیان اینکه مدیر تیم‌های ملی اشتباه کرد، گفت: پیروزی در چنین مسابقاتی بار فنی چندانی برای ما ندارد مانند قهرمانی در جام جهانی که با وجود کم اهمیت بودن مسابقات و سطح نه چندان بالای رقابت‌ها، پیروزی در آن بزرگنمایی شد و تبلیغات فراوانی روی آن صورت گرفت. مردم را فریب ندهید؛ مردم ما کشتی را به خوبی می‌فهمند و می‌دانند برنده اصلی ما نبودیم چون چهره جدیدی رو نکردیم.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان گفت: سال قبل در مسابقات جوانان جهان ۳ مدال طلا گرفتیم؛ از کادر فنی سوال می‌کنم این نفرات الان کجا می باشند؟ چرا خبری از هیچکدام از آنها در اردوهای تیم ملی نیست؟ بعد دم از پشتوانه‌سازی می‌زنیم در حالی‌ که پشتوانه‌های خود را هم نادیده می‌گیریم.

فلاح دربارهٔ تغییر قوانین و وضع قوانین جدید گفت: به نظرم قوانین خوبی وضع شده است و می‌تواند به جذاب‌تر شدن و زیباتر شدن کشتی کمک کند. مربیان و کشتی‌گیران هم باید هر چه زودتر برنامه‌های خود را برای هماهنگی با این قوانین پیاده کنند که بهترین راه آن، برگزاری مسابقات داخلی با قوانین جدید است. باید زودتر کار کنیم و داوران هم با اجرای قوانین جدید به آشنایی کشتی‌گیران کمک کنند.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.