فلسطین از نهر تا بحر تنها متعلق به ملت مظلوم این کشور است

۱۴م آذر ،

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: پذیرش غیر دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد سرآغازی برای تشکیل دولت مستقل فلسطین از نهر تا بحر است.

حسن عابدینی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به پذیرش عضویت غیر دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد گفت: فلسطین از ابتدا کشوری متعلق به ملتش بوده اما رژیم غاصب صهیونیستی با حملات وحشیانه و کشتار این سرزمین را اشغال کرده است.
 
وی افزود:  به سبب ساختار معیوب و غیر منصفانه سازمان ملل متحد و شورای امنیت، فلسطین بعد از ۶۴ سال اشغال توسط رژیم غاصب صهیونیستی در حالی که از قدیم الایام یک کشور بوده امروز باید در پی به رسمیت شناختن خود باشد.
 
عابدینی با اشاره به مخالفت آمریکا و انگلیس در پذیرش فلسطین به عنوان عضو غیر دائمی در سازمان ملل تصریح کرد: آمریکا و انگلیس به وجود آورنده اصلی رژیم جعلی صهیونیستی و این غده سرطانی در قلب کشورهای اسلامی بودند،‌ بنابراین حاضر به پذیرش فلسطین در سازمان ملل متحد به عنوان عضو غیر دائمی نیستند.
 
وی همچنین با اشاره به پیامدهای حقوقی در راستای پذیرش عضویت فلسطین افزود:  پذیرش این درخواست از سوی سازمان ملل یک گام به جلو برای بهبود وضعیت فلسطین بوده اما ممکن است که وضعیت این کشور به مانند وضعیت واتیکان تبدیل شود.
 
عابدینی ادامه داد:  تلاش و پایمردی مقاومت اسلامی در جنگ‌های ۲۲ روزه و ۸ روزه نظام بین الملل را مجبور به پذیرش این درخواست کرده و مردم مظلوم فلسطین پذیرش این درخواست را سرآغازی برای تشکیل دولت فلسطین از نهر تا بحر می‌دانند.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان یادآور شد:  آمریکا و غرب نه تنها در این موضوع  بلکه در سایر مسائل منطقه‌ای و جهانی نیز با سنگ اندازی در مسیر احقاق حق ملت‌ها مانع تراشی می‌کنند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.