فلسطینی ها لغو هرگونه مذاکره با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود دویست نفر از جوانان فلسطینی بعد از ظهر روز شنبه با برگزاری تظاهراتی در رام الله واقع در کرانه باختری رود اردن خواستار لغو هرگونه دیدار بین مسئولان فلسطینی و شائول موفاز معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

این تظاهرات بعد از آن برگزار شد که یک مسئول فلسطینی روز جمعه از لغو دیداری که قرار بود روز یکشنبه بین محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و موفاز برگزار شود خبر داد.

این مسئول فلسطینی که خواست نامش فاش نشود به این خبرگزاری گفت دیدار عباس با موفاز به زمان دیگری موکول شد و هنوز زمان جدیدی برای این دیدار تعیین نشده است.

دیدار با عباس در اصل به درخواست موفاز برنامه ریزی شده بود.

نیروهای امنیتی فلسطینی از نزدیک شدن جوانان تظاهرکننده به ساختمان ریاست تشکیلات خودگردان جلوگیری کردند.

بر اساس این گزارش، درگیری هایی خشونت آمیزی بین تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس فلسطینی روی داد و سه جوان بر اثر ضربات باتوم نیروهای امنیتی زخمی و به مجتمع پزشکی رام الله منتقل شدند.

در جریان این درگیریها، هفت جوان دستگیر شدند که چهار نفر از آنان متعاقبا آزاد شدند.

این تظاهرات به درخواست گروهی از جوانان به نام ‘جوانان دوستدار میهن’ که در اینترنت فعال هستند برگزار شد.

علی عبیدات از فعالان فلسطینی درهمین خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: موفاز مسئول ارتکاب جنایاتی علیه ملت ما در غزه و کرانه باختری است. وی به سمت های قبلی موفاز اشاره داشت که در زمان انتفاضه دوم فلسطینی ها بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ رئیس ستاد ارتش و سپس وزیر جنگ ر‍ژیم صهیونیستی بود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی پیش از این برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منظور ‘صحبت کردن نه مذاکره’، اعلام آمادگی کرده بود به این شرط که ر‍ژیم مذکور فلسطینی هایی را که از قبل از امضای توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۳ بازداشت شده اند آزاد کند.

**۲۰۱۶** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۹۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.