فلوراید درمانی از پوسیدگی دندان در کودکان جلوگیری می‌کند

 به گزارش ایمنا، علی شرفی متخصص جراحی دندان با اشاره به اینکه مینای دندان که لایه خارجی تاج دندان است که از کریستال‌های معدنی فشرده تشکیل شده است، افزود: باکتری‌های پلاک دندانی باعث از دست دادن مواد معدنی مینا یا دمینرالیزه شدن آن می‌شوند.
وی بیان داشت: این باکتریها با جذب قند از مواد غذایی موجود در دهان اسید تولید کرده که موجب از بین رفتن کریستال های مینای دندان و در نهایت پوسیدگی دندان می‌شود.
این متخصص جراحی دندانپزشکی با بیان اینکه فلوراید به رمینرالیزه شدن مینا کمک کرده و موجب مقاومت بلورهای آن می‌شود، اظهار داشت: بهترین راه جذب فلوراید از راه غذا یا قرص‌های فلوراید و یا از طریق موضعی بوده که مینای دندان را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌کند.
وی با اشاره به فلوراید تراپی، گفت: غلظت این فلوراید با نوع خانگی آن بسیار متفاوت است و باید توسط دندانپزشک مجرب انجام شود.
دکتر شرفی تصریح کرد: در این روش میزان لازم فلوراید توسط دندانپزشک به صورت خمیر یا ژل بر روی ناحیه مورد نظر قرار می‌گیرد، در حین درمان نیز باید مراقب بود تا کودک فلوراید را قورت ندهد.
وی با بیان اینکه عمل فلوراید درمانی برای تمام کودکانی که در مرحله تکامل دندانی هستند توصیه می‌شود، خاطرنشان کرد: روش فلورایدتراپی هر ۶ماه یکبار بر روی دندان کودکان انجام گیرد این کار موجب مقاومت دندان‌ها نسبت به پوسیدگی می‌شود.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.