فناوری خط دروازه یک ضرورت است

جام جم آنلاین: سپ بلاتر رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)‌ گفت: بعد از دیدار تیم‌های اوکراین و انگلیس در رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۱۲ که داور گل تساوی اوکراین را ندید، فناوری خط دروازه ضروری است.

رییس نهاد حاکم بر فوتبال جهان گفت: بعد از مسابقه چهارشنبه شب، این فناوری دیگر یک جایگزین نیست، بلکه یک ضرورت است.

بلاتر، بارها موضع خود را در حمایت از فناوری برای تصمیمات مورد اختلاف ابراز داشته است که مخالف نظر میشل پلاتینی رییس یوفا است.

پلاتینی اخیرا در شهر ورشو پایتخت لهستان گفته بود در رقابت‌های یورو ۲۰۱۲، پنج داور از جمله دو نفر کنار خط دروازه مورد استفاده قرار می‌گیرند تا از تکرار اتفاقات جنجالی جلوگیری شود.

وی بار دیگر گفت: استفاده از این فناوری برای هر تصمیمی از جمله آفساید و برخورد توپ با دست، زنجیره فاجعه را ایجاد می‌کند.

به دنبال اتفاق دیدار چهارشنبه شب که عبور توپ از خط دروازه دیده نشد، پنج داور در آخرین دیدار گروهی اوکراین با انگلیس در شهر کیف تحت بررسی قرار گرفتند.

پخش مجدد تصاویر تلویزیونی مسابقه نشان داد توپ از خط دروازه عبور کرده است اما ویکتور کاسای داور مجارستانی تصمیم به ادامه بازی گرفت.

روزنامه اوکراینی اکسپرس نوشت: این اتفاق با وجود حضور پنج داور که دو تن از آنها مسوول مشاهده عبور توپ از خط دروازه بودند، رخ داد.

این در حالی است که در مسابقه شب قبل از آن، گل آنتونیو کاسانو مهاجم تیم ایتالیا از نگاه تیزبین داور پنجم دور نماند.

فیفا در حال حاضر دو نمونه اولیه فناوری خط دروازه را تحت آزمایش قرار داده است. فناوری «چشم شاهین» از یک مجموعه دوربین بر بام ورزشگاه برای ردیابی خط سیر توپ استفاده می کند. در فناوری دیگر شرکت آلمانی «داور دروازه» نیز از تعدادی سنسور استفاده شده است.

هر دو فناوری در مسابقاتی در ماه‌های اخیر مورد آزمایش قرار گرفته است. عملکرد فناوری چشم شاهین در دیدار تدارکاتی انگلیس مقابل بلژیک قبل از رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ مورد مشاهده قرار گرفت. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.