فنلاند نسبت به تایید ترکیه درباره پروتکل الحاق به ناتو خوشبین است

نخست وزیر فنلاند امروز (جمعه) با بیان اینکه هلسینکی برای اردوغان در روند الحاق به ناتو مساله مهمی نیست، گفت که انتظار دارد آنکارا نیز پروتکل الحاق را به زودی مورد تایید قرار دهد.

فنلاند نسبت به تایید ترکیه درباره پروتکل الحاق به ناتو خوشبین است

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سانا مارین، نخست وزیر فنلاند در آستانه نشست غیررسمی ۲۷ کشور اتحادیه اروپا و در چارچوب جامعه سیاسی اروپایی گفت: روز پنجشنبه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مورد روند تصویب الحاق فنلاند به ناتو صحبت کردم و او گفت که فنلاند مساله مهمی نیست.

وی ادامه داد: ما همیشه در مورد سیاست‌هایی که در مورد ترکیه مطرح می‌شود، پیش از نشست مادرید مذاکره کرده‌ایم و اکنون در حال اجرای آن توافق‌ها هستیم، بنابراین امیدواریم ترکیه هر چه زودتر عضویت ما در ناتو را مورد تایید قرار دهد.

روز پنجشنبه نخست وزیر فنلاند و رئیس جمهوری ترکیه به صورت مختصری در حاشیه نخستین نشست جامعه سیاسی اروپا در پراگ دیدار و گفت‌وگو کردند.

پنجم ژوئیه ۲۰۲۲، نمایندگان دائمی کشورهای عضو ناتو پروتکل‌های الحاق فنلاند و سوئد را در مقر این ائتلاف در بروکسل امضا کردند.

همه اعضای ناتو باید پروتکل‌ها را طبق قوانین ملی خود تصویب کنند. تا به امروز، از ۳۰ کشور عضو ناتو، تنها ترکیه و مجارستان هنوز مراحل رسمی الحاق فنلاند و سوئد به این ائتلاف نظامی را تکمیل نکرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.