فواید دوستان برای سلامتی

دوستان در حالی که می توانند برای ارامش های روحی بسیار مناسب باشند می توانند در سلامت جسمی نیز بسیار مفید باشند.


ورزش ها

یکی از راه هایی که دوستان باعث سلامتی شما می شوند ورزش کردن است. بسیاری از انسان ها در کنار دوستانشان میزان بیشتری ورزش می کنند. بسیاری از مردم شاید به تنهایی ددوست نداشته باشند که ورزش کنند و اینجاست که دوستان شما وارد کار می شوند. حتی قدم زدن بادوستانتان نیز ورزش هایی است که می توانید انجام دهید.

قلب و عروق

شاید به نظر شما عجیب باشد که بخواهیم دوستان را به سیستم های قلب و عروق مرتبط سازیم اما به تازگی محققان به نتایج جالب دست پیدا کرده اند. کسانی که دوستان بیشتری دارند و همچنین از قدرت اجتماعی بالایی برخوردارند سیستم عروقی بهتری دارند. همچنین این افراد دارای فشار خون بهتری هستند و کمتر دچار سکته می شوند.

خندیدن

همانطور که می دانید خنده بسیاری از بیماری های روحی و حتی جسمی را درمان می کند و یکی از بهترین محل ها برای خندیدن در کنار دوستان است. معمولا دوستان صمیمی وقتی در کنار هم قرار می گیرند خاطرات جالبی برای گفتن دارند. محققان می گویند با خندیدن شما کار یک باشگاه بدنسازی را انجام می دهید. عضلاتتان سفت می شود و همچنین سریع تر و عمیق تر نفس می کشید.

استرس

استرس می توانند باعث اسیب دیدگی در بسیاری از بخش های بدن شما مانند قلب و حتی مغز شما باشد. دانشمندان اعتقاد دارند که بودن در میان دوستان می تواند میزان زیادی از استرس شما کاسته و همچنین ارامش را به شما تزریق می کند. محققان همچنین پیشنهاد می کنند تا در مواقع تصمیم گیری های سخت در میان دوستانتان باشید، این باعث می شود تا بهترین شرایط را برای خودتان ایجاد کرده باشید.


بهگر | خواندنی – دیدنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.