فولادگر در گفتگو با آریا مطرح کرد: آینده مبهم جبهه پایداری / پیشینه پایداری ها به حامیان احمدی نژاد بازمی گردد

خبرگزاری آریا-پس از انتخابات هیأت رئیسه مجلس آقایان جبهه پایداری در زمینه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و شوراها هیچ موضع گیری نداشته اند..
حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی آریا می گوید: جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم شکل گرفت که این جبهه متشکل از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی و وزرای سابق دولت است. البته بخش دیگر آن در بدنه جامعه یا برخی از طلاب و اصولگرایان درون جامعه اضلاع این طیف را تشکیل می دهند.
وی می افزاید: پیشینه جبهه پایداری به همان رایحه خوش خدمت و جریان های حامی احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ بازمی گردد اما مشخص نیست که آینده این جبهه به چه شکل خواهد بود.
این نماینده مجلس تاکید می کند: اینها در مجلس نهم نیز در فراکسیون اصولگرایان قرار گرفتند و پس از انتخابات هیأت رئیسه مجلس، آقایان جبهه پایداری هنوز درباره مسائل داخلی و آینده کشور در زمینه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و شوراها  هیچ موضع گیری نداشته اند.
وی خاطرنشان می کند: در واقع مشخص نیست جبهه پایداری در آینده به چه صورت عمل خواهد کرد، یعنی آیا اینها می خواهند در قالب یک حزب در انتخابات آینده فعالیت داشته باشند که در این صورت باید مجوز بگیرند اما اگر بخواهند به شکل جبهه ای فعالیت کنند و به کار خود ادامه دهند این مساله مستلزم این است که مواضع و دیدگاههای خود را در مقاطع مختلف روشن کنند.
فولادگر ادامه می دهد: از سوی دیگر جبهه متحد اصولگرایان نیز پس از مجلس نهم به دو بخش تقسیم شدند به طوری که در مجلس ایثارگران و رهپویان از ریاست حداد عادل حمایت کردند و بخش دیگری نیز از ریاست لاریجانی حمایت کردند ، از این رو می توان گفت جبهه متحد اصولگرایان نیز موضع گیری مشخص درباره مسائل ندارد.
وی اظهار می دارد: به دلیل مشخص نبودن مواضع و وضعیت دو جبهه متحد و جبهه پایداری نمی توان نتیجه گیری کرد که آنها با یکدیگر ائتلاف می کنند یا خیر . در واقع  شکل گیری و آرایش سیاسی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده مشخص نیست.
نماینده مردم اصفهان درباره کاندیداهای مطرح شده برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می گوید: افرادی که تا امروز مطرح شده اند هیچ کدام شخصیت جامعی ندارند که نفوذ مردمی داشته باشند و بتوانند به خوبی رای جمع کنند.
وی کاندیداتوری قالیباف از طیف اصولگرایان را نامعلوم می داند و می افزاید: مشخص نیست قالیباف کاندیدای اصولگرایان شود، در واقع اسامی زیادی برای ریاست جمهوری مطرح هستند مثل لنکرانی، لاریجانی، محسن رضایی، حدادعادل، جلیلی و پورمحمدی اما حضور هیچکدام از این گزینه ها هنوز قعطی نیست و البته نمی توان گفت که کدام یک کاندیدای اصولگرایان باشند.
این نماینده مجلس ادامه می دهد: در واقع مشخص نیست اصولگرایان بر روی کاندیداتوری یک گزینه  به نتیجه و توافق برسند.
وی درباره تفاوت شرایط انتخابات در دو دوره گذشته ریاست جمهوری با دور یازدهم می گوید: شرایط و فضای انتخابات در دو دوره نهم و دهم ریاست جمهوری با شرایط امروز بسیار تفاوت دارد در واقع در آن زمان کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نهم شرایط خاص داشت زیرا احمدی نژاد  در حد شهردار تهران شناخته شده بود و انتقاداتی که نسبت به وضع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی موجود وجود داشت وی از آن شرایط استفاده کرد. از سوی دیگر اصولگرایان منتقد نیز اقدام به حمایت از احمدی نژاد در رقابت با هاشمی کردند. لذا وی با استفاده از ارائه گفتمان ارزشی موفق شد اعتماد مردم را به دست آورد هرچند در چند سال اخیر در عمل و اجراء انتقادات زیادی متوجه ایشان است.
وی تاکید می کند: اما با توجه به  شرایط امروز اگر اصولگرایان نتوانند با یکدیگر ائتلاف کنند وضعیت مثل انتخابات ۸۴ می شود یعنی فضای انتخابات چندقطبی می شود اما اگر هریک از دو جریان اصلاح طلب و اصولگرایان جداگانه بر سر یک کاندیدا درون خود ائتلاف کنند شرایط مثل انتخابات ۸۸ یا ۷۶ می شود یعنی دوقطبی شدن فضای انتخابات ،در واقع انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بستگی به شرایط سیاسی و اقتصادی این چندماه باقی مانده تا زمان انتخابات دارد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.