فیلمساز باید نگاه هنرمندانه ای در کارش داشته باشد

۰۶م آذر ،

اگر فیلم ساز در ساخته اش درست و با فکر عمل کند می تواند بر مخاطبی که فیلمش را می بیند اثر مثبتی داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از انجمن سینمای جوانان؛ سعید سهیلی کارگردان سینما در خصوص جشنواره ملی نماز و نیایش و کارکردهای برگزاری این نوع از جشنواره ها گفت: جشنواره‌ای که موضوع ارزشمند و متعالی مثل نماز و عبادت کردن را مورد رویکرد و توجه قرار می دهد، می تواند با هدف‌گذاری درست نقش مهم و اثر گذاری در ترویج این فرهنگ به خصوص در بین جوانها داشته باشد .
سازنده “مردی از جنس بلور” با تاکید بر اثرگذاری مدیوم سینما در ارائه مفاهیم به مخاطبان افزود: سینما مانند شمشیر دولبه است که  هم می تواند خوب باشد و هم بد عمل کند. اگر فیلم ساز در ساخته اش درست و با فکر عمل کند می تواند بر مخاطبی که فیلمش را می بیند اثر مثبتی داشته باشد. اگر فیلم ساز نسبت به موضوعش شناخت و معرفتی نداشته باشد و در فیلمش به درستی از موضوع مورد نظر بهره برداری نکند ساخت فیلم نه تنها جنبه مثبتی ندارد بلکه جنبه منفی و زیان باری هم دارد. این تاثیرات به خصوص در موضوع مهمی مثل نماز و نیایش بیشتر خودش را نشان می دهد .
سازنده “سهراب” با مهم برشمردن نوع زاویه دید فیلم ساز به سوژه‌ای مثل نیایش تصریح کرد : وظیفه فیلم ساز پرداخت هنرمندانه و درست به سوژه‌اش است و با پیگیری این رویکرد فرهنگ نماز و نیایش می تواند در بین آحاد جامه نهادینه شود .
گفتنی است؛ پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین از ۲ تا ۵ بهمن ماه توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در قم برگزار می شود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.