فیلمی که آبروی ایران و ایرانی را برد

امسال در شصت و پنجمین دوره جشنواره بین المللی کن، سینمای ایران با یک فیلم شرکت کرد؛ فیلم «یک خانواده محترم»!

آوینی فیلم، سازنده فیلم پیش از آغاز جشنواره در یادداشتی که برای خبرگزاری فارس ارسال کرد؛ فیلم خود را تقدیم به شهیدان جنگ تحمیلی و بویژه شهیدان آزادی خرمشهر قهرمان توصیف کرد.
نگارنده؛ اساساً از پذیرش یک فیلم در حوزه سینمای دفاع مقدس در بطن جشنواره ای صهیونیستی شگفت زده شده بود. جشنواره کن ثابت کرده است که اثری موافق و همپوشان با ارزش های دینی وانقلابی را تاب نمی آورد.

حمایت از صهیونیسم در دوره شصت و چهارم کن با تاختن به فون تریه- فیلم ساز دانمارکی- و اخراج وی به جرم اظهارات ضدصهیونیستی و نیز بزرگداشت دو فیلم ساز مجرم ضدامنیتی در همان دوره، تنها نشانه های کوچکی از ماهیت صهیونیستی جشنواره کن به شمار می آید. فیلم «یک خانواده محترم» همزمان با آزادی خرمشهر در کن به نمایش درآمد. اما ای کاش چنین نمی شد!
این فیلم که به نام سینمای دفاع مقدس ساخته و عرضه شده است، بی تردید یکی ازموهن ترین آثار سینمای ایران است که:
نخست- دست به تحریف تاریخ دفاع مقدس زده است.
– دوم- ارزش های دفاع مقدس را نفی و هدف تاختن قرار داده است.
سه- به حضرت امام(ره) اهانت نموده است.
چهار- سربازان متجاوز دشمن را مظلوم و قابل ترحم تصویر کرده است.
فیلم چنان زشت و سیاه است که موجب شد برخی از ایرانیان حاضر در تالار نمایش، بنا به عرق ایرانی و حرمت نهادن به خون شهیدان دفاع مقدس، تالار نمایش را با خشم و اندوه ترک نمایند.
دوستان! این فیلم در ایران ساخته شده است، این فیلم در ایران مجوز ساخت دریافت کرده است. تهیه کننده وسازنده فیلم یکی از مسئولان در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.
به راستی چه کسانی راه ساخت و فرستاده شدن این فیلم به عنوان نماینده سینمای ایران را به کن هموار کردند؟

سازنده و تهیه کننده این فیلم به چه حقی دست به تحریف دفاع مقدس و ارزش های حاکم بر آن و برآمده از آن زدند؟ سازنده و تهیه کننده این فیلم باید پاسخ بدهند به چه حقی فیلمی سراسر اهانت به دفاع مقدس، به رزمندگان اسلام، به فاتحان خرمشهر قهرمان و… را به عنوان فیلمی منسوب به سینمای دفاع مقدس توصیف می کنند؟ آیا این تغییر فیلم نامه و جعل عنوان برای یک فیلم مصداق بارز شارلاتانیزم رسانه ای به شمار نمی آید؟ ما باید نگران تحریف تاریخ دفاع مقدس در عرصه سینما باشیم.
ما باید نگران نفوذ عناصری در عرصه فرهنگ و هنر باشیم که دغدغه آنها دگرگون کردن باورها و ارزش هایمان است.

نگران کسانی که نقطه آمال آنان غرب و محافل صهیونی غرب است.

«یک خانواده محترم» فیلمی است که نهادهای مسئول از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز نهادهای امنیتی باید چگونگی ساخت و عرضه آن را بررسی نمایند. نسخه ای که از فیلم یاد شده در کن نمایش داده شد، اثر قابل گذشتی نیست!


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.