فیلم‌های صنعتی به مراکز دانشگاهی هدایت شوند

فیلم‌های صنعتی به مراکز دانشگاهی هدایت شوند

جام جم آنلاین: دبیر دومین جشنواره ملی فیلم های صنعتی در مراسم اختتامیه جشنواره گفت: در راستای ایجاد تعامل بیشتر بین دانشگاه، سینما و صنعتگران، در این دوره از جشنواره تلاش شد که فیلم های صنعتی به مراکز دانشگاهی هدایت شوند.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره فیلم های صنعتی؛ “ناصر باکیده “افزود: در این دوره از جشنواره ۹۰۰ فیلم صنعتی که در طول ۱۰ سال گذشته تولید شده بودند، در جشنواره حضور یافتند که در پایان ۸۱ فیلم به بخش‌های مختلف مسابقه این دوره راه پیدا کرد.

وی با اشاره به تفاوت دوره دوم جشنواره با دور اول آن اظهار داشت: رصد کردن و ارزیابی گونه‌های مختلف فیلم‌ مستند، نماهنگ‌ها، آنونس‌ها و فیلم‌های مستند داستانی، از جمله تفاوت‌های دوره دوم جشنواره فیلم‌های صنعتی بود.

« سینما امروز نیاز دارد که به طور جدی در عرصه های صنعتی حضور پیدا کند و همچنین صنعت هم نیازمند هنر است. هنری که بهترین مصداق آن سینماست.»

وی افزود: یکی دیگر از نقاط برجسته این دوره از جشنواره، اختصاص بخش های ویژه برای نمایش آثار صنعت  فرش دستباف، صنایع هوافضا، صنایع نفت و گاز، صنایع فولادسازی و صنایع سدسازی بود.

باکیده در ادامه یکی از دغدغه های برگزارکنندگان جشنواره را ایجاد فرصت های عادلانه در سراسر کشور دانست و گفت: در این دوره از جشنواره، فیلمها در ۱۸ استان و ۴۳ مرکز دانشگاهی به صورت پراکنده و متمرکز برگزار شد که به عنوان یک گزارش می‌توانم بگویم تنها در ۱۱ استان برگزار کننده، ۳۵ هزار نفر فیلم‌های جشنواره را مشاهده کردند.

 دبیر دومین جشنواره فیلم های صنعتی اظهار داشت: ما همچنین برای فیلم‌هایی که از نظر مالکیت حقوقی با آنها مشکلی نداشتیم، با شبکه مستند وارد گفت‌وگو شدیم تا این شبکه بتواند امکان نمایش آنها را برای مخاطبان خود فراهم کند.

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلمهای صنعتی عصر روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.