فیلم‌های کوتاه با موضوع «خرمشهر»

جام جم آنلاین: مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره از قطعی شدن نمایش ۲۰ فیلم کوتاه تولید شده با موضوع خرمشهر در هشتمین فیلم کوتاه دینی «رویش» نمایش داده می‌شود.

فرید فرخنده‌کیش، مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره و مدیر تولید پروژه فیلم‌های کوتاه با موضوع «خرمشهر» با اعلام این خبر در توضیح کم و کیف نمایش این فیلم درگفت‌وگو با مهر گفت: تولید فیلم‌های کوتاه با موضوع خرمشهر به پاس گرامیداشت یاد و خاطر ایثارگری‌های رزمندگان به‌خصوص مردم جنوب برای آزادسازی خرمشهر ساخته شده است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در هشتمین جشنواره فیلم رویش مجموع تولیدات فیلم کوتاه حوزه هنری نمایش داده شود.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل عدم نمایش این فیلم‌ها در جشنواره‌ای مستقل چیست، گفت: به اعتقاد من برگزاری جشنواره‌های موازی ضرورتی ندارد و این تعداد از فیلم‌ها باید در دل جشنواره موضوعی دیگر نمایش داده شود، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در جشنواره فیلم کوتاه «رویش» که متعلق به حوزه هنری است این فیلم‌ها نمایش داده شود.

این مدیر سینمایی درباره موضوعات مطرح شده در۲۰ فیلم کوتاه با موضوع خرمشهر گفت: سراغ آن دسته از موضوعات و اتفاق‌هایی که در خرمشهر افتاده و کمتر کسی تاکنون فیلمی درباره آنها ساخته است رفتیم. در این راستا فیلم‌های کوتاه و مستندی چون «روایت سه خانواده»، «درس»، «روایت مقاومت»، «روزی که خرمشهر خونین‌شهر شد»، «نخل‌های بی‌سر»، «یک شهر»، «رود راوی»، «ممد نبودی»، «زمین زندگی»، «بازار خرمشهر»، «پلاک»، «حبیب یعنی دوست خدا» و… ساخته شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.