فیات در فکر احیای اینوچنتی است

۲۶ام بهمن ،

فیات در فکر احیای اینوچنتی است

Bookmark and Share

فیات با هدف ورود به بازار خودروهای بسیار ارزان، در فکر احیای مارک اینوچنتی است. اینوچنتی تولید کننده خودروهای ارزان‌قیمت در ایتالیا بود که در سال ۱۹۹۰ به مالکیت فیات درآمد و در سال ۱۹۹۶ فعالیتش متوقف شد. 

در حال حاضر فروش خودروهای بسیار ارزان‌قیمت و خودروهای لوکس در حال افزایش است و بازار بقیه خودروها در جهان رونق ندارد. فیات اکنون در همین بخش بینابین بازار است. به همین سبب سرجیو مارکیونه، مدیر این کارخانه در این فکر است تا برای خروج از این وضعیت خودروهای فیات را به سمت لوکس بازار ببرد و با معرفی یک مارک تازه سهمی هم از بازار خودروهای ارزان‌قیمت به دست آورد. بازاری که فروشش تنها در چین به سه میلیون دستگاه در سال می‌رسد.

به کارگیری این روش پیش از این در مورد رنو و داچیا نتیجه بسیار خوبی داشته است. رنو  از سال ۲۰۰۴ خودروهای ارزان‌قیمت خود را با مارک داچیا به بازار عرضه می‌کند و محصولات این کارخانه رومانیایی اکنون از پرفروش‌ترین خودروها در جهان است. 

موفقیت داچیا، نیسان شریک رنو را هم به اقدامی مشابه ترغیب کرده است. نیسان قصد دارد به زودی خودروهای ارزان قیمتی با مارک داتسون به بازار عرضه کند. 

قصد سرجیو مارکیونه هم تکرار فرمول موفق رنو-داچیا با اینوچنتی است. او می‌گوید «اول باید ببینیم آیا در دنیای فیات جایی برای یک مارک ارزان‌قیمت شبیه داچیا هست و  اگر فیات در بازار بالاتر برود جا به اندازه کافی برای یک مارک دیگر باز می‌شود؟»

فیات در فکر احیای اینوچنتی است

به عقیده مارکیونه یک مارک ارزان‌قیمت برای موفقیت باید خارج از اروپا تولید شود. در حال حاضر کارخانه‌های فیات در ایتالیا به اندازه ظرفیتشان تولید نمی‌کنند و هزینه‌ها آنقدر بالا است که تولید خودروهای ارزان‌قیمت سودی برای کارخانه‌ها ندارد. 

در صورت احیای اینوچنتی، فیات به دنبال تولید خودروهایی است که قیمتشان حداکثر ۷۵۰۰ یورو باشد. مثال چنین مدلی را می‌توان در بین محصولات فیات که در برزیل تولید می‌شود یافت: مدل پالیو که براساس نسل پیشین فیات پاندا ساخته می‌شود و در برزیل پرطرفدار است. 

چنین کاری برای اینوچنتی چندان هم ناآشنا نیست. این کارخانه در دهه نود میلادی دو مدل فیات که در برزیل تولید می‌شد و یک مدل دیگر که در صربستان ساخته می‌شد را با مارک اینوچنتی در ایتالیا می‌فروخت. 

پروژه احیای دوباره مارک اینوچنتی دستکم پنج سال طول خواهد کشید. فیات شاید از نظر اقتصادی برای این تصمیم‌گیری چندان مطمئن نباشد اما به نظر می‌رسد فشار رقبا این کارخانه ایتالیایی را وادار به واکنش کرده است. 

به جز نیسان و رنو، پژو هم در فکر تولید خودروهایی ارزان‌قیمت ویژه بازارهای جهانی است {+} و  فولکس‌واگن هم اعلام کرده خودروهای بسیار ارزانش را در سال ۲۰۲۲ و با مارکی تازه عرضه خواهد کرد. هنوز نامی برای این مارک، که سیزدهمین مارک گروه فولکس‌واگن خواهد بود، اعلام نشده است، اما گفته می‌شود ممکن است این خودروها با نام «تانتوس» به بازار عرضه شود. 
برچسب ها : فیات | اینوچنتی | سرجیو مارکیونه | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۲/۱۵
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.