فیلمبرداری اثر جدید اصغر فرهادی تا دی ماه در پاریس ادامه دارد

فیلمبرداری جدیدترین پروژه سینمایی اصغر فرهادی در پاریس ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی برنده‌ی اسکار از روز هشتم اکتبر (۱۷ مهر) فیلمبرداری اثر جدیدش که به زبان فرانسوی خواهد بود را در شهر پاریس آغاز کرده است.

به گزارش سینمای اروپا، تهیه‌کنندگی این فیلم که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، برعهده “الکساندر ماله گای” از کمپانی «ممنتو» است که طبق برنامه فیلمبرداری آن ۱۴ هفته به طول خواهد انجامید و تا ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۲ دی) ادامه خواهد داشت.

علاوه بر “برنیس بژو” (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ی سزار با فیلم «هنرمند») و همچنین “طاهر رحیم” (برنده جایزه سزار با فیلم «پیام‌آور»)، بازیگران دیگری چون علی مصفا، “پائولین بورلت”، بازیگر بلژیکی فیلم معروف «زندگی صورتی»، “الیس آگویس”، “ژان جستین” و بابک کریمی در این فیلم مقابل دوربین خواهند رفت.

فرهادی در سن ۴۰ سالگی، پنج فیلم بلند را کارگردانی کرده که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به «درباره الی» (برنده خرس نقره‌ای جشنواره برلین در سال ۲۰۰۹ برای بهترین کارگردانی) و «جدایی نادر از سیمین» (برنده خرس طلایی جشنواره برلین در سال ۲۰۱۱، برنده اسکار ۲۰۱۲ بهترین فیلم غیرانگلیسی و نامزد اسکار بهترین فیلمنامه ) اشاره کرد.

فرهادی همچنین در ماه می گذشته اولین جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا را دریافت کرد، این در حالیست که هنوز که جزئیات داستان فیلم جدید او همچنان یک راز باقی مانده است.

کمپانی فیلم ممنتو قصد دارد فیلم جدید فرهادی را در بازار فیلم آمریکا که از تاریخ ۳۱ اکتبر تا ۷ نوامبر برگزار خواهد شد عرضه کند.
 

سینما نگار
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.