فیلمسازی شهریار بحرانی در لانه جاسوسی

 شهریار بحرانی پس از دو سال دوری از سینما، پروژه‌ای با محوریت حجاب را کلید زد. تحقیقات نهایی این پروژه مستند – ترکیبی از خرداد ۱۳۹۰ آغاز و در اسفند ماه به نگارش فیلمنامه انجامید.

 

پیش تولید کار همزمان با نگارش فیلمنامه آغاز شد و از فروردین ۹۱ساخت دکورهای آن در محل لانه جاسوسی آمریکا شروع شد. پس از ۶ بار بازنویسی فیلمنامه در نهایت تصویربرداری این مجموعه ۲۰ قسمتی از هفته گذشته آغاز شده است. سریال مستند «حجاب راه رستگاری» اولین پروژه فاخر و مفصل درباره مفاهیم قرآنی است که سرشار از جلوه‌های ویژه و صحنه‌های کروماکی است.

 

کارگردان «ملک سلیمان»، سریال مستند «حجاب راه رستگاری» را به سفارش موسسه تصویر شهر وابسته به شهرداری تهران و با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی وزارت کشور و مرکزفعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌سازد.

 

این سریال ۲۰ قسمتی با نگاهی به مفاهیم حجاب در قرآن و نه صرفا مصادیق آن یا نوعی پوشش آن تولید می‌شود و بر این موضوع تاکید دارد که حجاب مختص بانوان نیست بلکه مقوله‌ای عام برای اجتماع بشری است. بررسی شخصیت‌های مختلف وترسیم فضای سه بعدی این مفهوم موضوع اصلی سریال در قسمت‌های آغازین است.

 

هر کدام از قسمت‌های این سریال به مفهومی مستقل در ارتباط با حجاب می‌پردازد که از این قرارند: حجاب به خاطر فلاح، حجاب به خاطر رحمت، حجاب به خاطر مغفرت، حجاب به خاطر اجر عظیم، حجاب به خاطر تقوا، حجاب به خاطر تزکیه، حجاب به خاطر توبه، حجاب به خاطر اطاعت امر خدا و پیامبرش و

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.