فیلم‌های سینمایی با موضوع "سردار شهید قاسم سلیمانی" ساخته خواهدشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ابعاد شخصیتی، وجودی، معنوی سردار دلها از ساخت فیلم‌های سینمایی با محوریت مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: مصمم هستیم با به کارگیری همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در جهت معرفی این شهید والا مقام گام برداریم، به همین منظور در جشنواره فیلم فجر در بخش ویژه‌ای به موضوع شهید سلیمانی خواهیم پرداخت.

فیلم‌های سینمایی با موضوع "سردار شهید قاسم سلیمانی" ساخته خواهدشد

به گزارش ممتاز نیوز، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه همایش علمی و پژوهشی مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران، گفت: علاوه بر ساخت فیلم‌های سینمایی با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی، همچنین در سال آینده فیلم‌هایی با حمایت دولت در بنیاد سینمایی فارابی با موضوع مکتب حاج قاسم و شخصیت این شهید بزرگ تولید خواهد شد.

تاکید بر نظریه‌پردازی و تحلیل همه‌جانبه شخصیت مرد میدان

رئیس شورای هنر همچنین در ادامه درباره موضوع ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی در زمینه دانشگاه‌ها، هم گفت: مهم‌ترین بحث‌ ما در این زمینه نظریه‌پردازی و تحلیل همه‌جانبه ابعاد این شخصیت بزرگ در دانشگاه‌ها است. 

نمادسازی و تبیین علمی شخصیت شهید سلیمانی

وی افزود: دانشگاه می‌تواند این مسئله را با نمادسازی و تبیین علمی برای همیشه به عنوان یک مسئله مهم، برای حوزه فرهنگ و هنر فعال و اجرایی نگه دارد. این موضوع خیلی مهم است زیرا اگر این پیوند برقرار نشود به عنوان یک حادثه صرف باقی می‌ماند و به عنوان مسئله‌ای برای فردا مطرح نمی‌شود.

کمک دولت برای راهیان نور

عضو کابینه دولت مردمی در ادامه سخنان خود درباره کمک دولت برای راهیان نور با توجه به حساسیتی که شخص رئیس جمهور در این باره داشته است، بیان کرد: بحث حمایت از فعالیت‌های فرهنگی طبق آیین‌نامه‌ای خواهد بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را تصویب می‌کند و ظرف یک ماه بعد از ابلاغ بودجه به تصویب دولت می‌رسد؛ بدون شک یکی از محورهای اصلی آن گسترش فرهنگ دفاع مقدس خواهد بود.

برگزاری شورای عالی سینما با رفع اشکال آیین نامه قبلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دلیل تاخیر در برگزاری نخستین نشست شورای عالی سینما که قرار بود در آذرماه سال جاری تشکیل شود، گفت: شورای عالی سینما مصوبه قبلی دولت بود اما مجلس هشتم اشکالی به آن گرفته بود که به لحاظ آیین‌نامه‌ای باید این اشکال را برطرف می‌کردیم.

اسماعیلی افزود: این موضوع در کمیسیون فرهنگی دولت در نوبت طرح و حل مسئله است؛ به محض اینکه حل شود، در دستور کار جلسه آینده کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع به تصویب خواهد رسید و بعد در دولت آیین‌نامه مصوب شده، قابل اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.