قائم مقام ضرغامی: خبرنگاران صداوسیما در خارج از کشور واقع‌بین باشند

قائم‌ مقام رییس رسانه ملی در همین زمینه اظهار کرد: مدیران و خبرنگاران دفاتر نمایندگی‌های خارج از کشور باید عمده فعالیت‌های خود را در فضای رسانه‌های استکباری با جدیت دنبال کنند.

دوازدهمین همایش مدیران و مسؤولان خبر نمایندگی‌های رسانه ملی در خارج از کشور روز دوشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما آغاز شد.

 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم (قائم مقام رییس سازمان صداوسیما) در مراسم آغاز به کار دوازدهمین همایش مدیران و مسؤولان خبر نمایندگی‌های رسانه ملی در خارج از کشور با تقدیر از فعالیت‌های مدیران و خبرنگاران دفاتر خارج از کشور، گفت: بی‌ شک نقش بی‌بدیل شما عزیزان در خارج از کشور با توجه به شرایط خاص و دور از میهن ستودنی است.

 

 

وی با حساس خواندن شرایط کنونی جهان رسانه‌یی و وظایف خطیر خبرنگاران دفاتر نمایندگی‌های سازمان صداوسیما در بیرون مرزها، افزود: شما رسالت سنگینی بر دوش دارید چرا که حقیقت اولین قربانی در عرصه رسانه‌های استکباری است و متاسفانه در دنیای بی‌رحم امروز، ارزش‌های اخلاقی توسط رسانه‌های غربی لگدمال شده است.

 

 

قائم‌ مقام رییس رسانه ملی در همین زمینه اظهار کرد: مدیران و خبرنگاران دفاتر نمایندگی‌های خارج از کشور باید عمده فعالیت‌های خود را در فضای رسانه‌های استکباری با جدیت دنبال کنند.

 

 

موسوی مقدم با اشاره به تحولات شکل گرفته در میان ملت‌های مسلمان و لزوم اطلاع‌رسانی درست و به موقع از مبارزات مردمی، گفت: با توجه به جنبش‌های بیداری اسلامی و قیام‌های آزادی‌بخش در نقاط مختلف دنیا، اگرچه سانسور رسانه‌یی را از سوی استکبار جهانی به دنبال داشته است، اما روند کلی و پیشرفت‌های رسانه‌های کشورهای مستقل توانسته وظایف اطلاع‌رسانی خود را به نحو احسن انجام دهد و بسیاری از معادلات رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی را به هم بریزد.

 

 

وی با بیان اینکه امروز نظم نوین رسانه‌یی در جهان در حال شکل گرفتن است، خطاب به مدیران و خبرنگاران دفاتر نمایندگی‌های رسانه ملی در خارج از کشور، گفت: تک تک گزارش‌های خبری شما می‌تواند بیشترین تاثیرگذاری را به همراه داشته باشد.

 

قائم‌مقام رییس رسانه ملی همچنین با اعلام این موضوع که خبرنگاران دفاتر نمایندگی‌های صداوسیما در خارج از کشور باید به دو عنصر واقع‌بینی و جامع‌بینی متکی باشند، گفت: در جهان رسانه‌یی امروز، مردم دنیا نیازمندند که از تحولات و حقایق جهان باخبر شوند و رسانه ملی باید پرچمدار این نهضت رسانه‌یی باشد چرا که تنها انقلاب اسلامی ایران است که در برابر همه زورگویی‌ها و سلطه‌جویی‌های رسانه‌های استکباری ایستادگی کرده است.

 

موسوی مقدم همچنین با اشاره به اینکه باید ترتیبی اتخاذ شود تا اینگونه همایش‌ها جنبه کاربردی داشته باشد، خاطرنشان کرد: مدیران و خبرنگاران دفاتر نمایندگی‌های صداوسیما در خارج از ایران باید تلاش کنند تا ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رایزن‌های فرهنگی، تولیدات رسانه‌یی خود را در خارج از کشور افزایش دهند.

 

 

در مدت چهار روز برپایی این همایش‌ها در تهران، مسائل و مشکلات دفاتر نمایندگی‌های صداوسیما در خارج از کشور، تامین بودجه، تجهیزات و امکانات فنی و مهندسی دفاتر خبری مطالعات سیاسی منطقه، بین‌المللی، نحوه ارتباطات و خبررسانی و توسعه تولیدات رسانه‌یی در دفاتر نمایندگی‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

فرهنگی هنری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.