قائم مقام وزیر دادگستری :افراد خاطی از قوانین رانندگی، قربانیان عملکرد خود هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی دکتر غلامرضا سعیدی یکشنبه شب در حاشیه مراسم اعطای دیات یکی از موتورسیکلت سواران آسیب دیده در بیمارستان حضرت علی اصغر شیراز در گفت و گو با خبرنگاران افزود:این افراد که قانون را رعایت نمی کنند قربانی جرم و بزه هستند ، کسی که بیمه نامه ندارد یا کلاه ایمنی ندارد در حقیقت مرتکب بزه شده است.

او گفت:‌تلاش ما این است که شمار این قربانیان را کاهش دهیم،در این زمینه، بیمه های کشور سیاست های تشویقی و بازدارنده برای جلوگیری از تخلفات اتخاذ کرده اند که قابل تقدیر است.

قائم مقام وزیر دادگستری افزود: برای تشویق راکبین و موتورسیکلت سواران برای اسفاده از بیمه خوشبختانه تمیهداتی اندیشیده شده و تشویق ها یی در نظر گرفته شده که امید است از فرصت های به وجود آمده استفاده مناسب شود.

سعیدی گفت : هدف این است که ضایعات و قربانیان جرم کاهش یابد و از طرفی از خانواده مراقبت شود که در این تصادفات کمتر دچار مشکل شوند.

وی گفت : با سیاست مجمع صندوق تامین خسارت و حمایت بیمه مرکزی ایران امید است که موتورسواران از فرصت استفاده کنند و جلو خسارات گرفته شود .

این مقام قضایی گفت : متاسفانه رعایت قانون توسط موتورسیکلت سواران جدی گرفته نشده است ، علی رغم تلاش پلیس ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت یا جرح شدید توسط موتور سیکلت ها اتفاق می افتد که اغلب بدون بیمه نامه هستند که منجر به فرار یا بزه دیگر شده است و مشکلات برای فرد به وجود آورده است .ک/۲

۶۷۷ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۲۳۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.