قائم مقام وزیر صنعت ،معدن وتجارت تشریح کرد: موانع های توسعه کشور های در حال توسعه

مسعود موحدی که به عنوان رئیس گروه آسیا در کنفرانس آنکتاد سخنرانی می کرد، ضمن اشاره به چالش های پیش روی کشورهای در حال توسعه، وحدت و همبستگی کشورهای در حال توسعه را تنها راه موفقیت آنها دانست.
به گزارش خبرآنلاین وی در نشست وزرای گروه ۷۷ که در حاشیه کنفرانس آنکتاد در دوحه برگزار می شود اقدامات یکجانبه اقتصادی تحمیلی بر کشورهای در حال توسعه، بحران مالی و اقتصادی جهانی، ادامه نابرابری ها در سطح جهانی، و فقدان حضور کشورهای در حال توسعه در فرایند تصمیم گیری ها در مدیریت اقتصاد جهانی را به عنوان نمونه ای از موانع توسعه کشورهای در حال توسعه برشمرد.
موحدی با انتقاد از رهیافت غیر سازنده کشورهای غربی در تضعیف آنکتاد به عنوان سازمانی با هدف اجماع سازی جهانی در حوزه موضوعات مربوط به توسعه که با برنامه ها و تحقیقات خود به توسعه کشورهای در حال توسعه کمک کرده است گفت: قدرت ما در تعداد ما نیست بلکه در وحدت و همبستگی ماست.
قائم مقام وزیر صنعت ،معدن وتجارت در امور کسب وکار افزود: برای رسیدن به این هدف گروه ۷۷ نیازمند یک راهبرد بلند مدت و داشتن صدای واحد است و این تنها راه موفقیت کشورهای در حال توسعه می باشد.
در پایان این نشست گروه ۷۷ طی اعلامیه ای با اظهار نگرانی و رد تحریم ها واقدامات یکجانبه اقتصادی اعمال شده علیه کشورهای در حال توسعه خواستار اقدام فوری جامعه بین المللی برای مقابله و رفع این اقدامات شد.
گروه ۷۷ شامل حدود ۱۳۵ کشور در حال توسعه می باشد.سیزدهمین کنفرانس آنکتاد از ۲۱ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۲ در دوحه قطر برگزار می شود.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.