قارچ و کاهش دیابت بارداری

مصرف میوه و سبزیجات و بطور کلی بهره مندی از رژیم غذایی متعادل در دوران بارداری نقش مهمی در تضمین سلامت جنین و مادر دارد. قارچ از انواع سبزیجات مفیدی است که مصرف آن توصیه متخصصان تغذیه به مادران باردار است.


تحقیقات نشان می دهد، ترکیبات موجود در قارچ، عامل مهمی درکنترل قندخون و کاهش آن در بیماران مبتلا به دیابت است و مصرف قارچ در دوران بارداری برای کاهش احتمال ابتلا به دیابت مؤثر است.

قارچ از انواع ماده غذایی کم کالری و فاقد کلسترول به شمار آمده و درصد زیادی از آن را آب و فیبر تشکیل می دهد. قرار دادن قارچ در رژیم غذایی دوران بارداری از ابتلا به اضافه وزن پیشگیری می کند.

همچنین مصرف این ماده غذایی به دلیل داشتن کالری کم خطر احتمال ابتلا به فشار خون بارداری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
خطر احتمال ابتلا به عفونت های ویروسی در دوران بارداری و پس از آن به دلیل کاهش قدرت سیستم ایمنی افزایش پیدا می کند. مطابق با پژوهش های انجام شده، قارچ به علت ویتامین ها و مواد معدنی مختلف، بدن را در برابر ابتلا به عفونت ها پایدار می سازد.

روی از جمله مواد معدنی موجود در قارچ بوده که سلول های سیستم ایمنی برای ادامه حیات و بازسازی مجدد نیاز به آن دارند.
سلنیوم، ویتامین «ای» و ریبوفلاوونین از جمله مواد معدنی ضروری برای پیشگیری از تولد نوزاد نارس و نقص های جنینی به شمار رفته و این مواد در قارچ در مقادیر فراوان یافت می شود.
سارا درخشان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.