قاضی: خاوری ممنوع الخروج نبود

جام جم آنلاین: قاضی ناصر سراج در ابتدای سیزدهمین جلسه دادگاه فساد سه هزار میلیارد تومانی توضیحاتی را درباره فرار خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی از کشور اعلام کرد.

وی دراولین بخش از سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده با اعلام این موضوع که ۳۲ متهم در پرونده وجود داشته است گفت که تاکنون از ۳۰ متهم آخرین دفاع گرفته شده است.

رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب با اعلام این مطلب که امروز ۱۲ متهم در دادگاه احضار شده‌اند گفت: هفت متهم با کیفر خواست جدید، سه متهم با کیفرخواست تکمیلی و دو متهم کسانی که تاکنون به اتهاماتشان رسیدگی نشده است.

وی همچنین درباره فرار خاوری که وکیل متهم ردیف اول پرونده در جلسه قبل درباره آن اطلاعاتی اعلام کرده بود گفت: وکیل متهم ردیف اول پرونده مدعی شد دست‌هایی در کار بوده است تا خاوری را فراری دهد.

قاضی سراج با اشاره به این مطلب که من مدارکی را به صورت مستند همراهم آورده‌ام گفت: در تاریخ ۲۵ شهریور سال ۹۰ خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی تصمیم به خروج از کشور می‌گیرد آن هم به مقصد انگلستان .

وی افزود: در تاریخ ۲۹ شهریور ۹۰ تحت نامه‌ای با شماره ۵۷۸۶۶۹ با مأموریت خاوری موافقت می‌شود و در تاریخ ششم مهر سال ۹۰ در نامه‌ای به شماره ۵۷۹۵۱۶ از سوی مشاور نهاد و دبیر هیئت نظارت در سفرهای خارجی این مأموریت  کم‌لن‌یکن تلقی می‌شود.

سراج افزود: چند روز بعد از لغو مأموریت خاوری از محل هتلی در لندن فکسی به دفترش می‌فرستد و در آن فکس استعفایش را اعلام می‌کند.

رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب به اظهارات آقای «د» رئیس دفتر آقای خاوری اشاره کرد کرد و گفت: این فرد مدعی است در ۳۱ شهریور سال ۹۰ خاوری به مدیریت حراست بانک می‌گوید برنامه‌ سفری به لندن دارم از وزارت اطلاعات بپرسید اگر ممنوع‌الخروج نیستم بلیت تهیه شود.

وی گفت: رئیس دفتر خاوری مدعی است از طریق آقای «ص» مدیرکل حراست بانک ملی خواستم تا از آقای «ز» رئیس سازمان حراست کل کشور موضوع بررسی شود.

سراج گفت: نهایتا آقای «پ» معاون وزیر اطلاعات بلامانع بودن خروج خاوری را به آقای «ز» و از آن طریق به آقای «ص» اعلام می‌کند و خاوری موفق می‌شود با تهیه بلیت به مقصد لندن از کشور بگریزد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.