قالیباف از دست اندرکاران پروژه بزرگراه امام علی (ع) تقدیر کرد

۰۲خردادماه،

http://www.bananews.ir/شهردار تهران با بیان اینکه همه پروژه هایی که در شهر تهران اجرا شد با فرهنگ و روحیه جهادی و ایثار به نتیجه نشست گفت: فرهنگ جهادی یعنی دوری از اختلاف و تنش و فضای کار و صمیمیت و اینکه همه مدیران در همه سطوح در کنار یکدیگر بمانند و با وحدت رویه و همدلی با یکدیگر سخن بگویند تا نتیجه آن خیر و برکت شود.

به گزارش محمد باقر قالیباف امروز در مراسم تقدیر از دست اندرکاران پروژه بزرگراه امام علی (ع) با بیان این مطلب اظهار کرد: خدا را شاکرم که در ماه رجب و ایام میلاد نهمین اختر امامت و در آستانه ۱۳ رجب و سالروز ولادت امام علی (ع) به دست شما همسنگران و همرزمان خودم و کارگران و مهندسان و همه اشخاصی که در این پروژه نقش ایفا کردند، بزرگراه امام علی (ع) به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای این پروژه در حدود بیست ماه و اندی پیش تصمیم گیری شد و آن زمان همه دست به دست هم دادیم و قرار گذاشتیم تا روز ۱۳ رجب که روز مولود کعبه است این بزرگراه را به ملت ایران و شهروندان ولایت مدار تقدیم کنیم.

قالیباف با بیان این که شاید آن روز چنین تصوری برای همه ما بسیار سخت و دور از دسترس بود خاطر نشان کرد: این که احساس کنیم کارگران، مهندسان و سرمایه گذاران عمرشان برای کسب پول می گذارند ظلم است و این بسیار کم لطفی است و بی‌توجهی به کار، کارگر و شرف انسانهایی است که برای انسانیت خود و خدمت به هم نوع خود کار می‌کنند و عمر خود را برای خدمت به خلق خدا می گذارند.

 

وی با اشاره به این که این پروژه و سایر پروژه‌ها با یک فرهنگ جهادی انجام شد گفت: پروژه بزرگراه امام علی (ع) ۴۰ سال بر زمین مانده بود و هرکس فکر می‌کرد که این پروژه هفت هزار ملک و ۱۲ هزار نفر اشخاصی را دارد که می‌تواند مدعی این محدوده باشند و با توجه به چنین کار اجرایی بزرگی آن را قبول نمی‌کرد و اگر امروز شاهد این اتفاق هستیم به سبب تکیه بر فرهنگ جهادی بود که از ویژگی اش آن است که کارمند را به عنوان روزمزد بگیر محسوب نمی‌کند و آن را یک مجاهد و خدمتگزار می‌داند و مبارزی که همه وجود خود را در اختیار ملت خود قرار داده است.

شهردار تهران با اشاره به ۲ مهندسی که در اجرای این پروژه به شهادت رسیدند گفت: این اشخاص برای خدمت به خلق خدا می خواستند تا کاری کنند که ایمنی این پروژه برای شهروندان شهر تضمین شود و این کار به هیچ وجه با پول قابل قیاس نیست و این زحمت و روحیه‌ای که در این پروژه وجود داشت با فرهنگ ایثار و روحیه خدمتگزاری بوده است و این که دست اندر کاران آن اعضا و جوارح خود را برای خدمت به بندگان خدا مستهلک کردند نه در راه باطل.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: فرهنگ جهادی یعنی خدمت بی منت به مردم و حفظ کرامت‌های انسان و سرعت و دقت در کار و علاوه بر آن عقلانیت و خرد جمعی و بها دادن به علم دانش و اینکه پیشکسوتان خو را ارج دهیم و به تجربه آنها امیدوار باشیم و به آن تکیه کنیم.

شهردار تهران افزود: فرهنگ جهادی فرهنگ محبت و گذشت و صبر و مقاومت است که آن را در این پروژه دیدم و همه مردم این مناطق و یکایک دست اندرکاران در آن سهیم بودند و همچنین فرهنگ جهادی و روحیه کار به معنای آن است که در برابر مشکلات و فشارها تسلیم نشویم و مقاومت کنیم و انصافا همه به سهم خود از خود گذشتند و دو تن نیز به شهادت رسیدند.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: فرهنگ جهادی یعنی دوری از اختلاف و تنش و فضای کار و صمیمیت و اینکه همه مدیران در همه سطوح در کنار یکدیگر بمانند و با وحدت رویه و همدلی با یکدیگر سخن بگویند تا نتیجه آن خیر و برکت شود. در این پروژه نیز که در کمتر از ۲۲ ماه به نتیجه رسید و همه امروز از آن لذت می برند شاهد آن بودیم.

شهردار تهران ادامه داد : امروز بیش از هر زمان دیگری مردم ما و جوامع شهری و روستایی نیازمند این فرهنگ جهادی می باشند تا دست به دست هم داده و از این ظرفیت استفاده کنیم و تنها راه پیشرفت کشور نیز همین است.

وی خاطر نشان کرد: امروز هم که افکار عمومی اعم از دوست و همراه ، موافقان و مخالفان انقلاب و یا آنان که خیر و شر می خواهند اتفاق نظر دارند که تهران در مسیر پیشرفت و عدالت است و در آن امید و عدالت و اعتماد وجود دارد و همه مردم امروز با اعتماد از مجموعه مدیریت شهری نگاه می کنند و این از ویژگی‌های فرهنگ جهادی است و به همین خاطر دست یکایک شما را می‌بوسم.

قالیباف تصریح کرد: هر چند در چنین مراسمی اشخاصی مانند من در پشت تریبون قرار می‌گیرند، اما ما به نمایندگی از شما راد مردانی هستیم که چنین زحمات بزرگی را می‌کشید و همیشه عزت و زحمات شما در پیشگاه خداوند محفوظ است و همچنین از همه مردم مناطق ۷ ، ۸، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ که در طول اجرای این پروژه اذیت شدند حلالیت می‌طلبم و مطمئنا امروز با این پروژه آنان آسایش نسبی را خواهند داشت.

قالیباف همچنین در ادامه از همه کارکنان دولتی و غیر دولتی، راهنمایی و رانندگی و مشاوران و پیمانکارانی که در اجرای این پروژه زحمت کشیدند و چنین افتخار بزرگی را برای شهر و کشور خلق مردند تشکر کرد.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.