قانون تصویب احکام و مصوبات بیست و چهارمین کنگره اتحادیه جهانی پست ابلاغ شد

قانون تصویب احکام و مصوبات بیست و چهارمین کنگره اتحادیه جهانی پست (UPU) منعقدشده در ژنو سال ۲۰۰۸ میلادی ـ (۱۳۸۷ هجری شمسی)که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است از سوی رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس ماده واحده این قانون احکام و مصوبات بیست و چهارمین کنگره اتحادیه جهانی پست (upu) منعقد شده به تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ هجری شمسی مطابق با ۱۲ آگوست ۲۰۰۸ میلادی در ژنو، هشتمین تشریفات (پروتکل) الحاقی به اساسنامه اتحادیه پستی جهانی مشتمل بر (۱۰) ماده و اولین تشریفات (پروتکل) الحاقی به آیین نامه عمومی اتحادیه پستی جهانی مشتمل بر (۲۶) ماده تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن داده شده است.

همچنین براساس ماده واحده این قانون و مصوبات بیست و چهارمین کنگره اتحادیه جهانی پست (upu)، کنوانسیون پستی جهانی مشتمل بر (۳۷) ماده ،تشریفات (پروتکل) نهایی کنوانسیون پستی جهانی مشتمل بر (۱۵) ماده ، موافقتنامه سرویسهای پرداخت پستی مشتمل بر (۲۸) ماده،اساسنامه اتحادیه پستی جهانی مشتمل بر (۳۳) ماده و آیین نامه عمومی اتحادیه پستی جهانی مشتمل بر (۳۵) ماده تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن داده شده است.

براین اساس از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، قانون تصویب احکام و مصوبات بیست و سومین کنگره اتحادیه جهانی پست منعقد شده در بخارست سال ۲۰۰۴ میلادی مصوب ۶/۵/۱۳۸۷ ملغی می شود.

براساس این قانون، درمورد ارجاع به داوری موضوع ماده (۸) هشتمین تشریفات (پروتکل) الحاقی به اساسنامه اتحادیه پستی جهانی، ماده (۲۳) نخستین تشریفات (پروتکل) الحاقی به آیین نامه عمومی اتحادیه پستی جهانی، ماده (۳۲) اساسنامه اتحادیه پستی جهانی و ماده (۱۳۲) آیین نامه عمومی آن، رعایت اصل یکصد و سی و نهم (۱۳۹) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

لازم به یاد آوری است اصل ۱۳۹ قانون اساسی، صلح دعاوی راجع به اموال عمومی و دولتی یا ارجاع آن به داوری در هر مورد موکول به تصویب هیات وزیران است و باید به اطلاع مجلس برسد.

در مواردی که طرف دعوی خارجی باشد و در موارد مهم داخلی باید به تصویب مجلس نیز برسد، موارد مهم را قانون تعیین می کند.

سیام**۷۳۷۸**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۶۹۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.