قانون سزار غیرانسانی و یک تروریسم اقتصادی است/نیروهای آمریکایی زودتر از منطقه و سوریه خارج شوند

رییس جمهور ایران قانون سزار را غیرانسانی و یک تروریسم اقتصادی خواند و تاکید کرد: این اقدامات نامشروع و غیر انسانی رژیم آمریکا هیچ خللی در اراده ملت های دوست با سوریه ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینکه تعیین سرنوشت سوریه تنها به دست مردم این کشور و بدون مداخله خارجی ممکن است، اظهار کرد: امروز در حالی این نشست را برگزار می‌کنیم که جهان با پاندمی ویروس کرونا مواجه هستند و مردم سوریه هم از این قاعده مستثنی نیستند.

وی افزود: از آن روز که چنین اتفاقی افتاد برای تسکین آلام مردم سوریه و بهبود اوضاع بهداشتی آنان لازم بوده است اما آمریکا تحریم‌های تازه‌ای موسوم به سزار را برای فشار بیشتر به مردم سوریه اعمال کرده است که غیرانسانی و یک تروریسم اقتصادی است.

روحانی گفت: این اقدامات نامشروع و غیر انسانی رژیم آمریکا هیچ خللی در اراده ملت های دوست با سوریه ایجاد نمی‌کند. مسئله آوارگان داخلی و پناهجویان سوری موضوع مهمی است که ما باید به آن کمک کنیم.

ریس جمهوری با بیان اینکه امروز با گذشت بیش از نه سال از آغاز جنگ سوریه جمهوری  اسلامی ایران معتقد به راه‌حل سیاسی برای حل آن است، گفت: ما از مذاکرات ایجاد شده در روند آستانه حمایت می‌کنیم. ما امروز در شرایطی از مبارزه با تروریسم سخن می‌گوییم که تا کنون تلاش‌های زیادی در این زمینه رخ داده و جا دارد از سپهبد قاسم سلیمانی یاد کنیم که ادعای مبارزه با تروریسم داشت و در این راه جان خود را گذاشت.

وی افزود:  سوریه مستقل و متحد و گفتن از آن یک اصل کلی است و در این شرایط است که ثبات و امنیت منطقه تامین می‌شود. پس حضور نیروهای آمریکایی در سوریه به بیشتر شدن درگیری ها منجر شده و از سویی در حال غارت منابع این کشور هستند و لازم است این نیروها زودتر از منطقه و سوریه خارج شوند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.