قدرتمندترین دولت را تشکیل می‌دهیم

گزارش نشست خبری علی‌اکبر ولایتی

ایران > انتخابات
علی‌اکبر ولایتی با بیان اینکه «ائتلاف پیشرفت» قدرتمندترین دولت پس از انقلاب را تشکیل می‌دهد، گفت: یک تیم قدرتمند در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی معرفی می‌کنیم.

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی در نشست مطبوعاتی نامزدهای دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعضای ائتلاف پیشرفت تا پایان به تعهدات خود باقی می باشند و قرار است تیم‌های همکار مختلف در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی معرفی کنیم تا مردم بدانند قرار است به یک تیم قوی شناخته شده رأی بدهند.

وی افزود: کشور در تک سلیقه‌ای اداره شدن پیشرفتی ندارد و باید به صورت جمعی کشور را اداره کنیم.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان با بیان اینکه ائتلاف سه‌گانه قدرتمندترین دولت پس از انقلاب را تشکیل می‌دهد، گفت: ائتلاف ما برای پیشرفت است و اشخاصی می‌توانند عضو این ائتلاف باشند که به لحاظ مبنایی اصولگرا بوده و رأی‌های خاص خود را داشته باشند. البته اصولگرایی مارک اختصاصی نیست که نام انحصاری برای گروه خاصی باشد بلکه شخصی که به مبانی نظام و ولایت فقیه معتقد است به عنوان اصولگرا نام برده می‌شود.

وی ائتلاف پیشرفت را یک مثلث متساوی‌الاضلاع دانست و عنوان کرد: مثلث این ائتلاف از هر طرف از نظر زاویه و اضلاع برابر است و رأس خاصی ندارد به همین سبب برای ائتلاف سه‌گانه لیدر مشخص نشده است.

نامزد احتمالی دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت‌: نفر نهایی کاندیدای ائتلاف پیشرفت با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری و با تشخیص ۳ نفر اعضای این ائتلاف مشخص می‌شود.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان گفت: ما تا پایان به تعهدات خود در ائتلاف پایبند هستیم و هر چه زمان می‌گذرد عملکرد هر یک از ما ۳ نفر نشان داده که به تعهد اولیه باقیمانده‌ایم و امیدواریم این ائتلاف به عنوان نمادی از خرد جمعی در انتخابات آینده الگو شود.

ولایتی افزود: هر فردی یا هر ائتلافی برای خود کاندیدی را معرفی می‌کند و مردم می‌توانند با سوابقی که از کارگروه‌ها و گرایش‌های مختلف می‌دانند، فرد اصلح را انتخاب کنند و دموکراسی نیز همین است.

وی در پاسخ به اینکه آیا خلأ پشتوانه حزبی در ائتلاف سه‌گانه احساس می‌شود یا خیر، گفت: من قبلا در حزب جمهوری اسلامی فعال بودم و سابقه حزبی دارم ولی مدتی است که در هیچ حزبی نبوده‌ام و معتقدم لزوما هر کسی که در انتخابات کاندیدا می‌شود نباید عضو حزب خاصی باشد و نبود ما در یک حزب نشان‌دهنده نفی کارآیی آن حزب نیست.

وی افزود: در کشور ما مثل غرب حکومت‌ها به صورت حزبی نیستند و تنها در ابتدای انقلاب مهندس بازرگان رئیس دولت موقت همکارهای خود را از گروه خودش انتخاب کرد.

ولایتی تصریح کرد: البته هر حزبی مختار است که از فرد خاصی حمایت کند ولی هر فرد برای پیروزی در انتخابات حتما نیازمند به پشتیبانی یک حزب نیست.

وی در رابطه با اجماع ائتلاف سه‌گانه و ائتلاف پنج‌گانه گفت: در مورد این موضوع تصمیمی نگرفتیم و برنامه‌ای نداریم.

وی همچنین در رابطه با اینکه آیا اشخاصی به ائتلاف پیشرفت اضافه می‌شوند یا خیر، گفت: اشخاصی که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانیم به ائتلاف اضافه کنیم و تاکنون نیز درخواست‌هایی داشته‌ایم ولی شرایط را نداشتند.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کناره‌گیری من در انتخابات سال ۸۴ به نفع هاشمی مرتبط با پیشنهاد حاج آقا مجتبی تهرانی بود.

وی در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر گلایه آنها از کوتاه جواب دادن ولایتی به سؤالات خبرنگاران گفت: بهترین کلمات این است که کوتاه سخن بگوییم.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.