قدرت با چهره سیاستمدار چه می کند؟+عکس

۱۴م آذر ،

۱۲ سال پیش زمانی که “آنگلا مرکل” به عنوان رهبر تازه حزب دموکرات مسیحی آلمان انتخاب شد، کسی گمان نمی کرد حضور در عرصه قدرت چنین تاثیری بر چهره وی داشته باشد.

ممتازنیوز:  ۱۲ سال پیش زمانی که “آنگلا مرکل” به عنوان رهبر تازه حزب دموکرات مسیحی آلمان انتخاب شد، کسی گمان نمی کرد حضور در عرصه قدرت چنین تاثیری بر چهره وی داشته باشد.

 در سال ۲۰۰۱ زمانی که حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (CDU) دچار بحران سیاسی شده بود انتخاب “آنگلا مرکل” سیاستمدار خوش نامی که سابقه فعالیت سیاسی در آلمان شرقی را داشت، اعضای این اتحادیه را برای بقا در عرصه سیاسی آلمان امیدوار کرد.

 مرکل در زمان انتخاب به ریاست CDU سال ۲۰۰۱

حضور مرکل در راس اتحادیه دموکرات مسیحی و جلب مجدد اعتماد رای دهندگان سبب شد این حزب به عنوان یک اپوزیسیون قدرتمند در دوران صدراعظمی “گرهارد شرودر” ظاهر شود. این سیاستمدار زن با چهره و ظاهر ساده ای که داشت رفته رفته محبوبیت بیشتری در بین آلمانی ها بدست آورد تا اینکه در انتخابات سال ۲۰۰۵ نامزد صدراعظمی شد.

انتخاب به عنوان اولین صدراعظم زن تاریخ آلمان، سال ۲۰۰۵

به دست گرفتن سکان هدایت آلمان توسط یک زن در سال ۲۰۰۵ اتفاق مهمی در تاریخ این کشور به شمار می رود. مرکل از این تاریخ به بعد قدرتمندترین فرد آلمان لقب گرفت. وی با اجرای سیاستهای قاطعانه و نقش آفرینی در بحران های منطقه ای این قدرت را بیش از پیش به رخ رقبایش کشید.

مرکل ۲۰۱۲ همچنان امیدوار به ادامه صدراعظمی برای یک دوره دیگر

با گذشت ۱۲ سال از رهبری حزب CDU، مرکل همچنان طرفداران بسیاری در این حزب دارد، به طوری که پیش بینی می گردد وی در انتخابات داخل حزبی که امروز در هانوفر برگزار می گردد برای یک دوره دیگر این سمت را به دست آورد. گمانه زنی ها همچنین حاکی است وی بار دیگر در انتخابات صدراعظمی که پاییز آینده برگزار خواهد شد، پیروز میدان می گردد.

هفت سال از حضور مرکل در صدراعظمی آلمان می گذرد. در این مدت وی از سیاستمداری با چهره آرام به زنی قدرتمند در عرصه سیاست جهان تبدیل شده است. تغییری که در چهره مرکل طی این مدت ایجاد شده، به خوبی گویای این مسئله است.

  در عین حال نظرسنجی نشریاتی مانند فوربس تاکیدی مجدد بر این مدعا است. بر این اساس قویترین زن جهان در سال ۲۰۱۲ کسی جز “آنگلا مرکل” صدراعظم آلمان نیست.

خبرگزاری مهر


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.