قدرت حوزه هنری بیشتر است یا ارشاد؟

کد خبر: ۹۰۶۵۲

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر – ۰۶:۴۹

 

محمد نیک‌بین گفت: از نظر یک تهیه‌کننده وزارت ارشاد، مرجع رسمی صدور پروانه ساخت فیلم‌هاست.

یک تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ حواشی اخیر اکران و عملکرد حوزه هنری در زمینه نمایش با بیان این مطلب گفت: فکر می‌کنم مساله خیلی روشن است چرا که ما مرجعی به نام وزارت ارشاد داریم که به فیلم‌ها پروانه ساخت می‌دهد، اگر قانون کشور عوض شده باید این قانون جدید به تهیه‌کننده‌ها ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مرجع صدور پروانه ساخت وزارت ارشاد است درست نیست که ارگان‌های دیگر بخواهند نظر این نهاد حاکمیتی را زیر سوال ببرند، چرا که در کشور بی‌قانونی می‌شود و هیچ چیز هم بدتر از بی‌قانونی نیست چون دیگر تهیه کننده نمی‌داند محصولی که با مجوز آن را ساخته است، می‌تواند نمایش بدهد یا خیر و این همان مشکل عدم امنیت شغلی در حوزه سینما است.

نیک‌بین در ادامه سخنانش با بیان اینکه وزارت ارشاد باید اختلاف موجود در اکران را حل کند گفت: با توجه به مطالبی که گفتم،‌به نظرم این مساله‌ای نیست که اصولا شورای صنفی بخواهد وارد آن شود بلکه حل این موضوع بر عهده وزارت ارشاد است. چرا که حوزه هنری اکنون نقش حاکمیتی وزارت ارشاد را زیر سوال برده است.

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به اینکه یک تهیه‌کننده باید بداند مرجع صدور پروانه ساخت برای او چه کسی است گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که مرجع صدور پروانه ساخت وزارت ارشاد باشد یا حوزه هنری. تنها باید این نکته معلوم باشد که اگر فردی از هر کدام از این نهادها به صورت قانونی پروانه ساخت دریافت کرد، می‌تواند فیلمش را به بهترین شکل اکران کند.

محمد نیک بین در پایان سخنانش عنوان کرد: به نظر من هیچ مشکلی نیست که ارگان‌های مختلف بخواهند درباره موضوعات فیلم‌ها نظر بدهند اما به شرط آنکه نمایندگان همه آن‌ها در شورایی دور هم جمع شوند و تنها یک نظر به تهیه‌کننده ابلاغ شده و او بداند که پس از ساخت فیلمش مشکلی برای اکران آن ندارد. در هر صورت معتقدم اختلافات فعلی در سطح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید حل شود نه شورای صنفی نمایش.

بازدید از صفحه اول

Bookmark and Share


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.