قدر دانی گوگل از ابوریحان بیرونی+عکس

گوگل به پاس خدماتی که این دانشمند ایرانی به دنیای علم کرده است دیروز لوگوی معروف خود را با تصویری مینیاتوری از این دانشمند عوض کرد .

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران ؛ شاید برای ایرانیان نام ابوریحان بیرونی نامی غریب نباشد و ما همه تا حدودی با دست آورد های این دانشمند آشناییم .
دست آورد هایی در دنیای ریاضی ، نجوم ، فیزیک ، فلسفه ، زیست شناسی و تاریخ که شاید تمام این موارد باعث شده که این دانشمند مسلمان از مرز های ایران بگذرد در تمام جهان به شهرتی بالا دست یابد .


این دانشمند بزرگ در ۱۴ شهریور ماه سال ۳۵۲ (۲۹ذیقعده ۳۶۲قمری برابر ۵سپتامبر ۹۷۳میلادی) قدم جهان گذاشت و در طول ۷۵ سال عمر خود بیش از ۶ کتاب را به یادگار گذاشته است .
علاوه بر ضبط اطلاعات جامع خود در قالب کتاب و آموزش در مکتب های بسیار و پروش دانشمندانی نظیر خود بیرونی در ترجمه نیز دستی داشت .

این دانشمند مسلمان یک هندشنساس خبره بود و بسیاری از کتاب ها به زبان سانسکریت ( زبان هندیان باستان ) را توانست ترجمه کند که در پیشرفت علم ایران و دنیای اسلام قدمی بزرگ بود 

دیروز در سالگرد تولد این دانشمند بزرگ گوگل لگوی خود را با عکس مینیاتوری شده از این دانشمند عوض کرد که بیانگر توجه جهانیان به دانش دنیای شرق و به خصوص ابوریحان بیرونی است .
پیش از این نیز از کتب های این دانشمند به عنوان دروس اصلی در دانشگاه های اروپایی استفاده می شد و همچنین در دانشنامه ی علوم چاپ مسکو ابوریحان را دانشمند همه قرون و اعصار خوانده‌است و در بسیاری از کشورها نام بیرونی را بر دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و تالار کتابخانه‌ها نهاده و لقب «استاد جاوید» را به او داده‌اند./ع


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.