قرآن محوری، موجب ماندگاری آثار شهید مطهری است

حجت الاسلام ‘منصور فرجی’ روز جمعه در آستانه سالروز شهادت استاد مطهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: شهید مطهری با تسلط بر قرآن کریم، توانست بحث های علمی را که برای عموم انسان ها مفید است مطرح و منتشر کند.

وی، با بیان اینکه شهید مطهری قلم ساده و روان منحصر به فرد خود را دارد، یادآورشد: وی با آغاز نوشتن کتاب ‘داستان راستان’ بحث های علمی خود در جامعه را به صورت زیر بنایی آغاز کرده و سپس وارد عرصه های فرهنگی جامعه می شود.

حجت الاسلام فرجی، ادامه داد: شهید مطهری با وجود آنکه مجتهد و صاحب نظر محسوب می شد، مباحث علمی را در ساده ترین شکل ممکن برای پایین ترین قشر جامعه مطرح می کرد.

امام جمعه موقت زنجان، حضور این شهید دانشمند در دانشگاه الهیات پس از طی مدارج بالای حوزوی را در شرایط خاص رژیم پهلوی دارای ابعاد مختلف شخصیتی وی دانست و گفت: شهید مطهری در شرایطی وارد دانشگاه الهیات شد که افکار سوسیالیستی به شدت رشد کرده و دانشجویان را تحت تاثیر قرار داده بود و به این طریق برای ارتباط برقرار کردن با دانشجویان و دانشگاهیان آن دوران تلاش کرد.

حجت الاسلام فرجی، با بیان اینکه این دانشمند شهید در هر مرحله از علم که قرار گرفت، به درجه ممتازی نایل شد، یادآورشد: شهید مطهری با جامعیت علمی و اجتهادی خود، توانست در عرصه های مختلف جامعه وارد شده و بهترین اقدامات ممکن را انجام دهد.

رییس دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های استان زنجان گفت: استاد شهید مطهری بهترین الگو برای تمامی معلمان در هر موقعیت و جایگاهی است.

حجت الاسلام فرجی ویژگی های علمی و شخصیتی شهید مطهری را منحصر به فرد دانست و افزود: وی، به عنوان فردی که در تمامی عرصه های فرهنگی و علمی وارد شده، می تواند الگویی مناسب و وارسته باشد.

۷۳۱۹/۵۲۲/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۶۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.