قرائت قرآن در دستگاه‌های ایرانی باید فراگیر شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

مظفر شفیعی در گفت و گو با هنرآنلاین:

استاد آواز ایرانی گفت: قرائت قرآن یا اذان به شیوه ایرانی از نظر علم قرآنی اشتباه نیست در نتیجه می‌توانیم این سبک را آموزش دهیم و بهتر است در کشور خودمان این شیوه فراگیر شود.

مظفر شفیعی، خواننده پیشکسوت در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین در پاسخ به این پرسش که آیا قرائت قرآن بر روی دستگاه های موسیقی ایرانی درست است یا نه، گفت: این شیوه و سبک درست و صحیح است زیرا قرائت قرآن فقط محدود به زبان عربی نیست و می توانیم به هر زبانی با خدای خودمان ارتباط برقرار کنیم همچنین اگر قاریان در این شیوه مهارت کافی داشته باشند و کلمات را به خوبی بیان کنند می توانند در دلها بیشتر نفوذ کنند.

این خواننده در ادامه بیان کرد: همچنین قرائت قرآن یا اذان به شیوه ایرانی از نظر علم قرآنی اشتباه نیست در نتیجه می توانیم این سبک را آموزش دهیم و بهتر است در کشور خودمان این شیوه فراگیر شود.

شفیعی در ادامه تاکید کرد: به عنوان مثال موذن زاده اردبیلی اذان را در دستگاههای ایرانی خواند و سالیان سال است که مردم هنگام اذان بهتر می توانند با آن ارتباط برقرار کنند زیرا این شیوه تاثیرگزاری بیشتری داشته است، همچنین گوش همه ما به زبان فارسی عادت کرده است به همین سبب بهتر می توانیم با خدا راز و نیاز کنیم.

این خواننده در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در خوزستان شخصی در دستگاه سه گاه اذانی را به زبان فارسی خوانده است و این اذان واقعا منحصر به فرد است و انسان می تواند به حال و هوای عرفانی برسد.

شفیعی در پایان گفت: به نظر من این سبک می تواند دوباره زنده شود و با این اقدام می توانیم در سطح بین المللی اذان ایرانی را مطرح کنیم.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.