قرارداد طرح توسعه میدان نفتی سومار امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد قلعه بانی معاون وزیر نفت امروز در مراسم امضای قرارداد طرح توسعه میدان نفتی سومار با قرارگاه خاتم اوصیا با بیان اینکه در حال حاضر توسعه ۹۸ درصد میادین مشترک نفت و گاز ایران نهایی شده است، گفت: تا پایان سال جاری وضعیت توسعه تمامی میادین مشترک در سطح شرکت ملی نفت ایران تعیین تکلیف می‌شود.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه برای توسعه میدان نفت سومار سه فاز توسعه ای تعریف شده است، تصریح کرد: در حال حاضر طرح توسعه زودهنگام برداشت نفت از میدان سومار اجرایی شده است.

قلعه بانی با تاکید بر اینکه قرارداد میدان نفتی سومار به صورت ETF امضا شده است، یادآور شد: مطابق با این قرارداد منابع مالی مورد نیاز توسعه فازه ای اول و دوم میدان سومار توسط قرارگاه خاتم اوصیا تامین می شود.

در ادامه این نشست، مهدی فکور مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با بیان اینکه تاکنون یک حلقه چاه اکتشافی-توصیفی در میدان سومار حفاری شده است، بیان کرد: با حفر این حلقه چاه و اجرای طرح تولید زودهنگام روزانه سه هزار بشکه نفت خام از این میدان برداشت می شود.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت زمانبندی اجرای طرح توسعه فاز اول میدان سومار را ۲۴ ماهه عنوان کرد و افزود: قرار است در این پروژه دو حلقه چاه اکتشافی- توصیفی حفاری شود.

این مقام مسئول همچنین از طراحی، ساخت و راه اندازی مراکز انتقال نفت، سیستم پمپاژ و واحد جمع آوری و تفکیک نفت و گاز در طرح توسعه میدان سومار خبر داد و خاطر نشان کرد: حجم این قرارداده نفتی ۲۵ میلیون دلار در بخش ارزی و ۵۱۹ میلیارد ریال در بخش ریالی برآورد می شود.

شرکت ملی نفت ایران صبح امروز از امضای قرارداد میدان نفتی سوسنگر با قرارگاه خاتم اوصیاء خبر داده بود، اما به نظر می رسد با تغییر برنامه قرارداد جدیدی برای توسعه میدان نفتی سومار با قرارگاه خاتم اوصیاء امضا شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.