قرص آهن بهتر است یا شکلات تلخ؟

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

فاطمه اصفهان زاده، متخصص زنان و زایمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: افسردگی و خستگی غیر عادی و بدخلقی های ناگهانی تنها بخشی از تاثیراتی هستند که تغییرات هورمونی در روزهای قبل از قاعدگی روی روان و بدن انسان می گذراند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: اکثر زنان به دلیل افت ماهانه ترشح استروژن و پروژسترون، علائم ناخوشایند و آشفته کننده سندروم پیش از قاعدگی را تجربه می کنند که این تغییرات هورمونی موجب پیامدهای دیگری مثل افت موقتی میزان ترشح هورمون شادی آفرین سروتونین و همچنین سایر هورمون های آرام بخش می شود.

رمضان زاده تصریح کرد: حاصل این تغییرات هورمون ایجاد احساس تحریک پذیری است که همگی از شایع ترین علائم سندروم پیش از قاعدگی هستند و ۳ تا ۷ روز ادامه پیدا می کند.

وی ادامه داد: گر چه اغلب زنان فکر می کنند هیچ راهی برای خلاص شدن از این روزهای ناخوشایند نیست.

رمضان زاده تصریح کرد: اما تحقیقات نشان داده است برخی از مواد غذایی مثل توت ها، کلسیم، ویتامین E و B6 و منیزیم می توانند علائم سندرم پیش از قاعدگی را به حداقل برسانند.

رمضان زاده در ادامه گفت: جالب تر اینکه تحقیقات نشان داده است شکلات تلخ نیز حاوی منیزیم، اسیدهای چرب، مفید، امگا۳، امگا۶ و مقادیر بسیار کمتری قند و همچنین فاقد شیر است که در کاهش علائم این سندرم نقش مفید دارد.

وی خاطر نشان کرد: البته ورزش کردن- و حذف قند- نمک- کافئین از رژیم غذایی هم در کاهش علائم این سندرم موثر است.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر جمعه ۳۰ تیر   مشاهده : ۹   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.