“قزاقستان” نقطه تعادل ایران و ۱+۵ برای نتیجه‌گیری از مذاکرات

۱۸ام بهمن ،

علیرضایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: دلیل انتخاب این کشور این است که قزاقستان کشوری مسلمان و همسو با غرب به شمار می‌رود و نسبت به گزینه مصر که در حال حاضر از شرایط امنیتی خوبی برخوردار نیست برای طرف غربی در اولویت قرار دارد.

ابوتراب علیرضایی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ گفت: با توجه به مشخص نبودن زمان و مکان مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵  نمی‌توان نتیجه این مذاکرات را پیش‌بینی کرد.

وی افزود: یکی از دلایل تغییر رویکرد آمریکا نسبت به ایران و عدم اعلام رسمی تاریخ و زمان مذاکرات، حضور کشورمان در کنفرانس مونیخ است.

علیرضایی با اشاره به انتخاب قزاقستان به‌عنوان میزبان برای مذاکرات آتی کشورمان با گروه ۱+۵  تصریح کرد: دلیل انتخاب این کشور این است که قزاقستان کشوری مسلمان و همسو با غرب به شمار می‌رود و نسبت به گزینه مصر که در حال حاضر از شرایط امنیتی خوبی برخوردار نیست برای طرف غربی در اولویت قرار دارد.

وی افزود: بهره‌برداری از فناوری‌های بومی اتمی، نظامی و  پیشرفت در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، آمریکا و غرب را خشمگین کرده و همین امر سبب افزایش تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان شده است .

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: چالش‌های بین ایران و غرب به دلیل گستردگی در کوتاه مدت حل نخواهد شد و با توجه به  پیشرفت روزافزون کشورمان در عرصه علم، فناوری و تاثیر چشمگیر در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی احتمال کشیده شدن مذاکرات به دوره‌های بعدی دور از ذهن نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.