قطرپترولیوم به سازمان جهانی تسهیل کننده فناوری نفت و گاز پیوست

پنجشنبه ۵ مرداد – ۰۴:۲۶:۱۷ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

به منظور افزایش تولید نفت و گاز در خاورمیانه؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- شرکت قطرپترولیوم به منظور همکاری برای یافتن راه حل های جدید توسعه موادهیدروکربوری در خاورمیانه به سازمان جهانی تسهیل کننده فناوری نفت و گاز پیوست.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، شرکت قطرپترولیوم (کیو پی) به منظور همکاری برای یافتن راه حل های جدید توسعه نفت و گاز در خاورمیانه به سازمان جهانی تسهیل کننده فناوری نفت و گاز (آی تی اف) پیوست.
شرکت قطرپترولیوم به عنوان یکی از اعضای سازمان آی تی اف در کنار دیگر بازیگران بزرگ انرژی منطقه خاورمیانه در زمینه کمک به پیش بردن برنامه های توسعه ای و حمایت از طرح های کشف و تولید بیشتر موادهیدروکربوری در میدان های واقع در خشکی و دریا فعالیت خواهد کرد.
شرکت های پترولیوم دولوپمنت عمان (پی دی او)، شرکت نفت کویت (ای او سی) و شرکت ارائه خدمات آرامکو مستقر در هوستون، زیرشاخه شرکت سعودی آرامکو، از دیگر اعضای این سازمان جهانی هستند.
سازمان جهانی تسهیل کننده فناوری نفت و گاز، پایگاهی در ابوظبی دارد و سال جاری میلادی به منظور گردهم آوردن شرکت های نفت و گاز منطقه خاورمیانه برای تشخیص و حل وفصل چالش ها و مشکلات فناوری های ویژه فراروی این منطقه در زمینه هایی مانند مدیریت آب، نفت سنگین، ضریب افزایش برداشت نفت، یک شاخه مربوط به منطقه خاورمیانه راه اندازی کرد.
ناصر المحمدی، مدیر پژوهش و فناوری شرکت قطرپترولیوم گفت: پیوستن این شرکت به سازمان آی تی اف گام مهمی در همکاری قطر با دیگر شرکت های بین المللی نفت و گاز در منطقه شورای همکاری خلیج فارس (جی سی سی) به شمار می رود.
وی افزود: اشتراک دانش و همکاری ها در زمینه توسعه فناوری و پژوهش به قطر اجازه می دهد تا پروژه های صنعتی مشترک همسو با نیازهای صنعتی منطقه خاورمیانه تاسیس کند.
ریان مکفرسون، مدیر منطقه ای آی تی اف در امور خاورمیانه و منطقه آسیا-اقیانوسیه نیز گفت: این سازمان جهانی با ایفای نقش یک واسطه میان کاربر نهایی و توسعه دهندگان فناوری، می تواند اعضای آن را در اشتراک هزینه ها و خطرهای ناشی از ورود فناوری های جدید به بازار یاری کند.
سازمان آی تی اف (Industry Technology Facilitator) دارای ۲۹ اپراتور و شرکت ارائه خدمات نفت و گاز جهانی است که هدف اصلی آن مشخص کردن نیازهای فناوری، نوآوری ها و تسهیل توسعه و اجرای فناوری های جدید است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۵۱۵۲۶۵۶۶۸۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.